#1 Skrevet September 11, 2008 Hei noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg får ikke gnist og ikke bensin gjennom dysene. Hallgiver og veivføler er ok, får strøm og gir signal når de skal, har prøvd med en org. hjerne men startet ikke da heller. Timingen er også ok. Har skiftet topp med hallgiver i fordeler, har også skiftet til 2,5 veiv, og high output coiler fra 034motorsport. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2008 Tenningslås? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2008 Nei hvis det har vert startsperre så har den startet men stoppet igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2008 Bensinpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2008 (endret) nei det er ikke det heller, får bensin til dysene. Glemte å skrive at jeg får feilmelding på hallgiver, men har målt den å den får strøm (5V) , og den får motsignal og gir signal (5V) og har jord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2008 Ingen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2008 Får du feilmelding på hallgiver, er det oftest fordi motoren ikke beveger seg.. Joakim kan være inne på noe, han tenker ikke på startsperra, men at selve sluttstykket på tenningslåsen kan være 'ferdig'. Mulig http://www.sjmautotechnik.com kan hjelpe deg videre, har du forresten Bentley-servicemanualen? Står mye bra rundt feilsøkning der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 15, 2008 Hvis jeg har forstått dette korrekt. Du har: 1) feilmelding på HALL / CMP. Kan være en HALL feil eller feil posisjon av kamaksel (CMP). 2) Bensintrykk, dvs bensinpumpen går Når tenningen er på, skal du ha +12volt til dysene. Har du det ? Her finner du litt info: ECU (Motorinic) SJM Autotechnik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 15, 2008 Det er korrekt, har +12V til dysene ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 15, 2008 Hvis du ikke har andre feilmeldinger enn HALL giver, er det denne som hindrer deg i å starte motoren. Som nevnt i flere andre tråder på forumet,og i linken ovenfor, må følgende 3 sensorer virke for å kunne starte motoren. 1) HALL/CMP giver, G40. 2) CKP - veiaksel posisjon giver, G4. Referanse pinn for tenning, 62° Before TDC. 3) RPM giver, G28. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 17, 2008 På det high output coil kittet fra 034motorsport, må man bruke de orginale tenningsmodulene? Jeg har jo tatt bort disse i og med at pluggene på det kittet ikke passet på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2010 fikk du det til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2010 På det high output coil kittet fra 034motorsport, må man bruke de orginale tenningsmodulene?Jeg har jo tatt bort disse i og med at pluggene på det kittet ikke passet på de. Tenningsmodulene skal ikke brukes når du har 034 HO kitet nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...