Anbefalte innlegg

Hei noen som kan hjelpe meg med dette?

 

Jeg får ikke gnist og ikke bensin gjennom dysene.

Hallgiver og veivføler er ok, får strøm og gir signal når de skal,

har prøvd med en org. hjerne men startet ikke da heller.

Timingen er også ok.

Har skiftet topp med hallgiver i fordeler, har også skiftet til 2,5 veiv, og high output coiler fra 034motorsport.

: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei hvis det har vert startsperre så har den startet men stoppet igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det er ikke det heller, får bensin til dysene.

 

Glemte å skrive at jeg får feilmelding på hallgiver, men har målt den å den får strøm (5V) , og den får motsignal og gir signal (5V) og har jord.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du feilmelding på hallgiver, er det oftest fordi motoren ikke beveger seg.. Joakim kan være inne på noe, han tenker ikke på startsperra, men at selve sluttstykket på tenningslåsen kan være 'ferdig'. Mulig http://www.sjmautotechnik.com kan hjelpe deg videre, har du forresten Bentley-servicemanualen? Står mye bra rundt feilsøkning der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått dette korrekt.

Du har:

1) feilmelding på HALL / CMP. Kan være en HALL feil eller feil posisjon av kamaksel (CMP).

2) Bensintrykk, dvs bensinpumpen går

 

Når tenningen er på, skal du ha +12volt til dysene.

Har du det ?

 

Her finner du litt info:

ECU (Motorinic)

SJM Autotechnik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er korrekt, har +12V til dysene ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har andre feilmeldinger enn HALL giver, er det denne som hindrer deg i å starte motoren.

 

Som nevnt i flere andre tråder på forumet,og i linken ovenfor, må følgende 3 sensorer virke for å kunne starte motoren.

1) HALL/CMP giver, G40.

2) CKP - veiaksel posisjon giver, G4. Referanse pinn for tenning, 62° Before TDC.

3) RPM giver, G28.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På det high output coil kittet fra 034motorsport, må man bruke de orginale tenningsmodulene?

Jeg har jo tatt bort disse i og med at pluggene på det kittet ikke passet på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På det high output coil kittet fra 034motorsport, må man bruke de orginale tenningsmodulene?

Jeg har jo tatt bort disse i og med at pluggene på det kittet ikke passet på de.

 

Tenningsmodulene skal ikke brukes når du har 034 HO kitet nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.