#1 Skrevet September 11, 2008 Hei! Nå vil jeg finne ut av noen problemer med min Audi V8, 1991 US-modell. Først det kjappeste spm. Skal taklukeknappen være slik at jeg kun trenger å touche knappen så går luken helt opp og stopper, eller må jeg holde den inne? Du trenger jo bare å touche på en 94 A80. Den eneste gangen jeg har fått noe frem i Autocheken er når jeg startet bilen en dag stod det at det var litt lite bremsebelegg igjen, det forsvant fort. Har aldri fått frem "OK" i displayet. Har prøvd å tråkke inn bremsen og "check" knappen med og uten tenning. Har sett symbolet for forlite kjølevæske også, det fungerer slik det skal... Er ikke denne bilen levert med Atocheck originalt? Er det kanskje dårlig lodding bak speedometeret? Bak til høyre er det en plagsom klunkelyd. Før hørte jeg den bare i fartshumper, men nå hører jeg den hele tiden, bare på litt dårlig asfalt. Først trodde jeg at det var gåen demper, men siden den nå kommer så ofte, for så lite vibrering/slag lurer jeg på om det er noe annet? Jeg håper på konkrete svar fra dere Svar som kan utelukke eller bekrefte hvor jeg kan feilsøke/hvilken del jeg kan sjekke... Tusen takk for svar! Mvh. Eirik Øygarden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 12, 2008 Det er forskjellige komfortfunksjoner på de forskjellige modellene, jeg har i hvertfall ikke autoåpning på soltaket i min '92 S4, og det er ikke så stor forskjell på disse. Hehe.. Den autocheck'en kan være litt lunefull, men mye mulig det er en variant på dette siden du har en US-modell? Hva sier manualen? Klunkelyden er 99% sikkert pga. slark i øvre bærearm, selv en liten slark i et av leddene (vanligvis det ytre) gir mye klonk! V8'n er fin! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2008 Den eneste gangen jeg har fått noe frem i Autocheken er når jeg startet bilen en dag stod det at det var litt lite bremsebelegg igjen, det forsvant fort. Har aldri fått frem "OK" i displayet. Har prøvd å tråkke inn bremsen og "check" knappen med og uten tenning. Har sett symbolet for forlite kjølevæske også, det fungerer slik det skal... Er ikke denne bilen levert med Atocheck originalt? Er det kanskje dårlig lodding bak speedometeret? Det er en orange og en rød lyspære bak som må virke for at det skal komme frem noe. En gjenganger som orakelet Spangen nettopp minnet meg på er at disse displayene ofte har noen "gummikontakter" som ligger mot kontakter i printplate. Kan lønne seg med litt toalettpapir med elektronikkrens på disse flatene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 12, 2008 Tusen takk for svar! God hjelp dette Er det da like greit å få tak i de fleste foringene i hjulopphenget ved alle hjul? Hvilke foringer er det mest vits i å bytte? Steinar: Kunne du forklare litt bedre det med de gummiknottene? Mener du at der for blir dårlig kontakt mellom noen kontakter og selve printplaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2008 Steinar: Kunne du forklare litt bedre det med de gummiknottene? Mener du at der for blir dårlig kontakt mellom noen kontakter og selve printplaten. Displayet er ikke loddet på printplaten men ligger bare løst oppå og er klemt fast med en ramme som sitter skrudd eller med en slags klips. Displayets kontaktflate mot printplaten er to plast skinner med en slags gummilignende stripe i midten, dimensjon feks 1 x 20 mm. Det er denne gummilignende flaten som må vaskes. Videre må printplatens kontaktflate vaskes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2008 Aha, flott! Noen som vet step by step hva jeg må gjøre for å få ut speedometeret? Og hvor ville dere handlet de foringene jeg trenger og hvilke trenger jeg? Tusen takk for hjelpen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2008 Opp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 14, 2008 Ta av rattet og deksler rundt ratt stammen. Ta av lista som sitter forran instrumentet i bunn. 3 skruer under den. Så ere bare å skru ut noen skruer du ser rundt instrumentet og dra det ut å koble fra.. Litt teit forklart. Men du skjønner nok om du setter degi bilen Møller har foringer. autohausaz har nok også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2008 Flott Mikkel Tror jeg skal prøve meg på dette i kveld! Var forberedt på at det var verre enn dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...