#1 Skrevet September 11, 2008 (endret) Hei Jeg har et problem med at det tilsynelatende ikke er gjennomstrømming i oljekjøleren i min relativt nyoverhalte 1,8 GTI DX motor. Alt har vært fra hverandre, og kjørt ca. 200 mil etter overhaling. Grunnen til at jeg oppdaget at det kunne være et problem, var at for noen dager siden, tømte jeg all motorolje gjennom pakningen mellom filter og oljefilterbraketten. Virket som om trykket hadde vært høyt, alternativt noe galt med filteret. (har jevnlig sjekket at filtet har vært tilskrudd). Har skiftet olje og filter etter ca 90 mil med rolig innkjøring. Nå er det ny olje igjen pluss nytt filter pga. lekkasjen. Har da startet med å finne årsaken til at lekkasjen har kunnet skje, og tenkt at det kansje har noe med oljekjøleren å gjøre. Jeg kan ikke kjenne at oljeslangen inn i kjøleren er varm i det hele tatt, noe som gjør at jeg tenker at det er noe galt muligens i filterhuset..... Noen som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2008 (endret) Tror kanskje det er en slags termostat enten i oljekjøleren, eller i holderen til filteret som opner/lukker avhengig av oljetemp. Noen mulighet for at slanger er bytta om så du får trykket på feil side av en mulig termostat, eller ventil? Har du målt oljetrykket på motoren? Skal vel være en trykkreguleringsventil en eller annen plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 12, 2008 Sitter en thermostat i filterhuset. Bare å skru av de små skruene i fronten så kommer du til den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2008 Sitter en thermostat i filterhuset.Bare å skru av de små skruene i fronten så kommer du til den Hei Har sett denne termostaten, ser ikke at det er mye å gjøre med denne.... Sitter som den skal ser det ut til. kan den skiftes ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2008 Tror kanskje det er en slags termostat enten i oljekjøleren, eller i holderen til filteret som opner/lukker avhengig av oljetemp. Noen mulighet for at slanger er bytta om så du får trykket på feil side av en mulig termostat, eller ventil?Har du målt oljetrykket på motoren? Skal vel være en trykkreguleringsventil en eller annen plass. Har sjekket at slangene er plassert riktig, så da gjenstår muligheten for at termostaten er dårlig/ødelagt.... Vet ikke om dette er en del som kan skiftes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2008 Hei Har sett denne termostaten, ser ikke at det er mye å gjøre med denne.... Sitter som den skal ser det ut til. kan den skiftes ut? Hei Ja den kan byttes ut men den er relativt kostbar delenummer 049 115 429 Bør kanskje bytte fjær og pakning i samme slengen Fjær: 049 115 437 Pakning:067 115 427 A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2008 Hei Ja den kan byttes ut men den er relativt kostbar delenummer 049 115 429 Bør kanskje bytte fjær og pakning i samme slengen Fjær: 049 115 437 Pakning:067 115 427 A Takk skal du ha! Julius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...