Ikke gjennomstrømning i Oljekjøler Golf 1 GTI

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem med at det tilsynelatende ikke er gjennomstrømming i oljekjøleren i min relativt nyoverhalte 1,8 GTI DX motor.

Alt har vært fra hverandre, og kjørt ca. 200 mil etter overhaling.

Grunnen til at jeg oppdaget at det kunne være et problem, var at for noen dager siden, tømte jeg all motorolje gjennom pakningen mellom filter og oljefilterbraketten. Virket som om trykket hadde vært høyt, alternativt noe galt med filteret. (har jevnlig sjekket at filtet har vært tilskrudd).

Har skiftet olje og filter etter ca 90 mil med rolig innkjøring.

Nå er det ny olje igjen pluss nytt filter pga. lekkasjen.

Har da startet med å finne årsaken til at lekkasjen har kunnet skje, og tenkt at det kansje har noe med oljekjøleren å gjøre.

Jeg kan ikke kjenne at oljeslangen inn i kjøleren er varm i det hele tatt, noe som gjør at jeg tenker at det er noe galt muligens i filterhuset.....

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje det er en slags termostat enten i oljekjøleren, eller i holderen til filteret som opner/lukker avhengig av oljetemp. Noen mulighet for at slanger er bytta om så du får trykket på feil side av en mulig termostat, eller ventil?

Har du målt oljetrykket på motoren? Skal vel være en trykkreguleringsventil en eller annen plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en thermostat i filterhuset.

Bare å skru av de små skruene i fronten så kommer du til den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en thermostat i filterhuset.

Bare å skru av de små skruene i fronten så kommer du til den

 

Hei

 

Har sett denne termostaten, ser ikke at det er mye å gjøre med denne....

Sitter som den skal ser det ut til.

kan den skiftes ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje det er en slags termostat enten i oljekjøleren, eller i holderen til filteret som opner/lukker avhengig av oljetemp. Noen mulighet for at slanger er bytta om så du får trykket på feil side av en mulig termostat, eller ventil?

Har du målt oljetrykket på motoren? Skal vel være en trykkreguleringsventil en eller annen plass.

 

Har sjekket at slangene er plassert riktig, så da gjenstår muligheten for at termostaten er dårlig/ødelagt....

Vet ikke om dette er en del som kan skiftes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Har sett denne termostaten, ser ikke at det er mye å gjøre med denne....

Sitter som den skal ser det ut til.

kan den skiftes ut?

 

Hei

 

Ja den kan byttes ut men den er relativt kostbar

delenummer 049 115 429

 

Bør kanskje bytte fjær og pakning i samme slengen

Fjær: 049 115 437

Pakning:067 115 427 A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Ja den kan byttes ut men den er relativt kostbar

delenummer 049 115 429

 

Bør kanskje bytte fjær og pakning i samme slengen

Fjær: 049 115 437

Pakning:067 115 427 A

 

Takk skal du ha!

 

Julius

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.