#1 Skrevet September 11, 2008 hei lurer da på ladetrykket på bilen min jeg da, en a3 98 mod, agu motor med 150 hk, jeg satt på en trykk måler i sta og dro helt til sperra slo inn da kom den akurat til 0,5 hvis chip steg 1 er ikke det 0,9? takk for svar=) mvh aleksander kvarud=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 11, 2008 Du lader aldri max på sperra, snurra di er tom for luft før du kommer dit. Prøv igjen og se hva du har i 3 gir i en liten oppoverbakke rundt 3-4000rpm. Chip tar oftest ladetrykket ditt over 1 bar uansett hvilket steg det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2008 trodde det gikk og dra den på sperra bare jeg he he:p ung og dum men lærer stadig he he:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 11, 2008 Skal du måle ladetrykk er bånngass i 3-4gir og helst en oppoverbakke som er rett ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2008 men er ganske sikker på at bilen ikke er chippet men får teste for morro skyld i morra=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 12, 2008 hei lurer da på ladetrykket på bilen min jeg da, en a3 98 mod, agu motor med 150 hk, jeg satt på en trykk måler i sta og dro helt til sperra slo inn da kom den akurat til 0,5 hvis chip steg 1 er ikke det 0,9? takk for svar=) mvh aleksander kvarud=) Etter det jeg har hørt så lader den originalt 0,5-0,6bar. Steg 1 så lader den 1,1-1,2bar. Så du har nok ikke chip nei.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 12, 2008 skjekka min på 4 gir i svak oppoverbakke, og lader maks o,6 bar sa da er den orginal=) måtte skjekke for broren min som eide bilen før har holdt følge med et par andre 1,8t med chip men, grit og ha orginal =) da vet jeg at det ikke er noe som tukla med=) takker for svar må si at jeg synes at denne klubben er verdt=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 12, 2008 Korrekt prosedyre for måling av turbotrykk ( ifølge Møllers rep.litteratur ) er: Fullgassaksellrasjon på 3 gir fra 1500 omdr. Trykket leses av ved 3000 omdr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2008 Anbefaler deg å chippe bilen hvis du har quattro, stor forskjell med mesten 50 hester mer, chippen vil lade rundt 1 bar max. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2008 Blir motoren fortere slitt med chip? vurderer en passat som har 1.8t og som er chipet til 193hk i følge selger.. Er det skadelig for motor/turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2008 Blir motoren fortere slitt med chip? Ja, minimalt. Er det skadelig for motor/turbo? Nei. Korte, presise, og helt dønn ærlige svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 14, 2008 Ja, minimalt. Nei. Korte, presise, og helt dønn ærlige svar. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 14, 2008 Anbefaler deg å chippe bilen hvis du har quattro, stor forskjell med mesten 50 hester mer, chippen vil lade rundt 1 bar max. har ikke quattro:( hadde vært digg og hat det da hadde jeg nok chipet den: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2008 Spør du meg så er chip et must på 1.8T uansett fwd elr 4wd. Forskjellen er som natt og dag! Før så var prisen en hindring hos meg, men når chip nå koster 3500kr så er ikke det noen unnskyldning lenger:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2008 Spør du meg så er chip et must på 1.8T uansett fwd elr 4wd. Forskjellen er som natt og dag! Før så var prisen en hindring hos meg, men når chip nå koster 3500kr så er ikke det noen unnskyldning lenger:) er ikke pengene som er problemet, men bilen har jo rulla 200 000 nå. det sliter vel ikke så mye på motor? har vurdert det men skal bytte girkasse snart, er noen ulyder der som jeg ikke liker he he:P og da er det full sørvice på motor og=) skjekke alt=) vanske og få det som nytt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...