#1 Skrevet Oktober 29, 2004 Var innom min lokale VAG forhandler idag og leste av feillageret på bilen pga. unormalt bensinforbruk. Fikk fram to feilkoder, den ene var "lamdaregulering underskredet", og den andre var "styreenhet defekt". Har fått denne styreenhet defekt greia hver gang jeg leser av, og begynner å lure på om bilen er chippet med chip av dårlig kvalitet. Noen formeninger? Når det gjelder lambdaen, målte vi spenningen, og den startet på 0,2 Volt og steig til =,8 Volt, men dette tok rundt tredve sekunder, så stabiliserte den seg på 0,8 Volt. Denne er vel da defekt? Hørte på pris på orginal, og den var svimlende 2200,- kroner. Har lest lignende tråder her på forumet hvor folk har brukt lambda fra biltema ol. men vil en eventuell sånn en fungere på min bil? Bilen lå på 1,1- 1,2 liter på mila før ved bykjøring, og ligger nå på 1,5-1,6 liter på mila. Håper på noen kan komme med tips og hjelp.. På forhånd takk.. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2004 Et raskt søk: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=359&highlight=lambda+s2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Når det gjelder lambdaen, målte vi spenningen, og den startet på 0,2 Volt og steig til =,8 Volt, men dette tok rundt tredve sekunder, så stabiliserte den seg på 0,8 Volt. Denne er vel da defekt? Hørte på pris på orginal, og den var svimlende 2200,- kroner. Det er normal spenning å måle der på tomgang (avhengi av at det er normalt blandings forhold), siden den var så treg, kan det være at varme elementet i den er gåen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2004 Hvis du har orginal chippene kan du prøve og sette i den og se hvordan det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2004 Som regel så vil du få opp at hjernen er defekt v/chip.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2004 Men skift Lambdaen først, og du vil se at bensinforbruket ditt blir normalt igjen... Samme skjedde med meg.. Og feilkode for dedf. hjerne har alltid vært der..(på min gamle 200 m 3b motor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 31, 2004 Christian: Hvis den er chippet, så har jeg ikke orginalchip'en dessverre.. Varmeelemetnet på sonden er forøvrig i orden.. Men da tror jeg at det blir en tur på biltema..standar gjenger på en lambda el? Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 31, 2004 Hvis du har fått bilen chippa burde du fått orginal chippene tilbake..... ang lamda er det stort sett standard størelse der ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2004 Bare pass på å få lambda med 3 ledninger, så går det bra. Bosch har 'originalen', den får du hos Mekonomen så er det bare å lodde over ledningene. (lodd så langt unna sonden som mulig.) Kjøpte min nye i USA for $34, så hvis du skal ha mere ting kan det fort lønne seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 2, 2004 Opprinnelig postet av Christian Johnsen Hvis du har fått bilen chippa burde du fått orginal chippene tilbake..... ang lamda er det stort sett standard størelse der ja. Bilen var sånn når jeg kjøpte den, og han forrige eieren sa den var orginal.. Mulig den har blitt chippet i tyskland.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 2, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kåsa Høybø Bilen var sånn når jeg kjøpte den, og han forrige eieren sa den var orginal.. Mulig den har blitt chippet i tyskland.. Hva er ladetrykket? Er det ca 0.7 eller mindre er den ikke chippet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 2, 2004 men magnetventilen kan jo selvsagt være defekt..... Da vi den ikke lade normalt...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 3, 2004 Opprinnelig postet av Helge Vadseth Hva er ladetrykket? Er det ca 0.7 eller mindre er den ikke chippet... Den lader 0.6 på 1. gir, 0.8 på 2. gir og 1 bar på 3. og 4. gir, på 5. gir husker jeg ikke.. Derfor mistanke om at den kan være chippet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 3, 2004 Høres ut som at den er original ja.. Nei blingset litt .. 1 Bar på 3. og 4. muligens et chip som bruker original map sensor (200 kPa). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...