Syrebehandle understell? Hvor til en grei penge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå over et 5-bolts understell jeg skal ha på Corradoen min i forbindelse med ombygging/godkjenning, men dette er i en helt forferdelig tilstand. Lurer derfor på om jeg rett og slett skal ta ekstrakostnaden med å syrebade/syregrunne det, eller om jeg bare skal lukke igjen øynene og blåse greit over og kline på med brunox/tectyl.

Alt av slitedeler blir selvfølgelig nytt.

Noen forslag/innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billigst og like bra å sandblåse delene for deretter syregrunning. Deretter f.eks 3-4 lag med svart arcanol som du tynner ut og legger på med lakksprøyte.

Lite morro å montere rustne deler så dette er vel ikke tema for diskusjon en gang om du skal gjøre/ikke gjøre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å levere til blåsing og pulverlakk, det skal jeg gjøre med alle undestellsdelene mine om kun kort tid. Må bare få sveiset på justering på feste til bærearmene først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig hadde jeg valgt sandblåsing og pulverlakk, dersom jeg skulle ha brukt en del kr. på dette. Da får du en sterk overflate som er like lett å holde rein som kjøkkenbenken:p.

Det eneste stedet jeg kjenner til som utfører syredypping "her i området " er BS-teknikk på Snarøya.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Ja, det er uansett uaktuelt å IKKE gjøre noe med det da det ser ut som om det har hengt etter ei fiskeskøyte i en halv mannsalder. Og det er noe jeg absolutt ikke kommer til å utsette Corradoen min for : eek :

Da er jo frågan. Investere i kompressor og blåseutstyr (og lufttett kjeledress..) eller sette bort jobben.

Vet at det nærmeste blir på Snarøya, kjenner litt til gutta på Lakk & Karrosseri.

Andreas H: Gir du meg et hint rundt pris når du har fått tilbake ditt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gry, jeg leverer jo delene mine til en her i Røyken/Åros. Han sandblåser og pulverlakkerer for en billig penge :) Han bor faktisk i Drammen.

Åros Industrilakkering..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Takk for det, Mikkel :) Tenker jeg tar kontakt med ham når det nærmer seg : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Takk for det, Mikkel :) Tenker jeg tar kontakt med ham når det nærmer seg : ja ;

Do it do it ;)

Var å hentet deler hos han kl 10 en fredagskveld. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing kan sikkert jeg hjelpe til med.....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Da er jo frågan. Investere i kompressor og blåseutstyr (og lufttett kjeledress..) eller sette bort jobben.

Andreas H: Gir du meg et hint rundt pris når du har fått tilbake ditt?

Jeg skal gi deg prisen. Og om du skal investere i noe brukbart, koster dette mye mere enn det smaker. For å sandblåse trenger du en STOR kompressor og torsovblåsern er heller ikke mye tess.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandblåsing kan sikkert jeg hjelpe til med.....:)

:klapp: Genialt! Vi kan jo snakkes nærmere - de gufne delene ligger på værste hos Håkon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.