#1 Skrevet September 12, 2008 Nettop fått meg en Audi 100 2.3 Stasjonsvogn 1994 mod. Så er det litt småplukk men sån sett i sammenheng ikke noen store greier med den. Så at det var Uventilerte skiver på bilen.. Ser det selges ventilerte skiver til bilen men de er 280x35 istede for 280x25 som de uventilerte er.. er dette bare å kjøpe å slenge på? eller må kalippere byttes da eventuelt? Ja så har jeg også et varsellys som står å blinker og såvidt jeg har sett så er det "for lavt bremsevæske nivå" som blinker.. men erke helt sikker.. kan det være at klossene er for slitt? eller er det noe som må resettes i ECU for at den slutter å blinke? Og utenom det.. Noen som vet om en plass som selger billige senkefjærer til disse bilene? trenger ikke være TUV men hyl om det er noen billige med TUV også Mvh. Ny Audi/forum man. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2008 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2008 uventilerte skiver på 25mm??? Umulig dette blir da de tykkeste massive skivene, som noengang er laget til personbil. Normal tykkelse på uventilerte er 10-13mm Ventilerte skiver, ligger normalt på 25mm på audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2008 (endret) Nettop fått meg en Audi 100 2.3 Stasjonsvogn 1994 mod. Så er det litt småplukk men sån sett i sammenheng ikke noen store greier med den. Så at det var Uventilerte skiver på bilen.. Ser det selges ventilerte skiver til bilen men de er 280x35 istede for 280x25 som de uventilerte er.. er dette bare å kjøpe å slenge på? eller må kalippere byttes da eventuelt? Ja så har jeg også et varsellys som står å blinker og såvidt jeg har sett så er det "for lavt bremsevæske nivå" som blinker.. men erke helt sikker.. kan det være at klossene er for slitt? eller er det noe som må resettes i ECU for at den slutter å blinke? Og utenom det.. Noen som vet om en plass som selger billige senkefjærer til disse bilene? trenger ikke være TUV men hyl om det er noen billige med TUV også Mvh. Ny Audi/forum man. Du må bytte kalippere for å sette på ventilerte skiver på en bil som ikke har dette fra før, har gjort det selv på min. De ventilerte skivene er 288x25mm og de uventilerte er 288x15mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2008 Ventilerte passer ikke inn uten å skifte ut calipperholder. Det er visstnok teknisk mulig å bruke calippere fra ikke-ventilert, men da må nye bremseklosser slipes ned, så calipperne bør også byttes. De fleste varslene du får med lampe i autosjekken oppe i instrumentpanelet trenger ikke å resettes i ECU det holder å utbedre feilen. Er du sikker på at du vil ha senkefjærer, da mister du en del comfort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2008 (endret) Da blir det nokk bytte av calipere en gang i fremtiden.. Men hvilke biler hadde da ventilerte? slik at jeg kan speide etter noen billige Ok så da er det nokk bare føleren i bremsevæske tanken som tuller.. får se hva jeg gjør med det.. Og det med senkefjærer.. hmm.. ja jeg skulle gjerne hatt den lavere.. men harke så lyst å gå ned på comfort heller Noen forslag hvordan dette kan gjøres? Tenkte å kjøre 18" på bilen til neste sesong. Også et veldig veldig langsiktig spørsmål.. er det noen bra motorer som er perfekte å bytte inn i disse bilene med litt mer Krefter? (Selv om jeg var overasket over hvor bra 2.3'en var) så også at jeg hadde et par trykkleifer ang størrelsene på skivene men dere forsto da hva jeg mente 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2008 Men hvilke biler hadde da ventilerte? slik at jeg kan speide etter noen billige Og det med senkefjærer.. hmm.. ja jeg skulle gjerne hatt den lavere.. men harke så lyst å gå ned på comfort heller Noen forslag hvordan dette kan gjøres? Også et veldig veldig langsiktig spørsmål.. er det noen bra motorer som er perfekte å bytte inn i disse bilene med litt mer Krefter? (Selv om jeg var overasket over hvor bra 2.3'en var) Ventilerte på: - biler med V6 - A6 140 hk Fjærer: Orginalt finnes det std og ekstra høy. Mange norske er levert med ekstra høy, så har du det så kan du få std og litt lavere uten å mangle comfort. Den perfekte motoren å putte inn i disse bilene er rett og slett en helt annen bil. Generelt sett mye jobb å skifte motor med tilbehør som skal til for at motor skal virke normalt. Da er det enklere å selge å kjøpe annen bil. Men en bra motor er 2,5 tdi. Går helt greit og er drivstoffgjerrig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2008 (endret) kjører med 50/40 senk og 235/35/19 selv på c4 a6 sedan å det er en drøm å kjøre med på fineveier. Sporer mer en nok om det er bra med "ryl" "kjørespor" i veien. Men jeg kjenner alle asvalt skjøter osv... Ser for meg at 225/40/18 og 40/30 senk hadde blitt et fint oppsett. Evt et beskjedent 30/20 sett men da tror jeg den vil se ut som den går på stylter. Det gjorde min med 19 tommere uten senk så det holdt herfra til afghanistan.. kjøpte senk av en på forumet her, Håkon Sandberg. MED TÜV. Fjører og dempere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 20, 2008 Hvordan er det å bytte over til en S2/S4 motor? De gamle Sene Brukte jo C4 Chassis..(Og Hvilke motorer var dette?) Eventuelt motor fra en Audi V8.. ? Passer disse på girkassen min? selv om den er for FWD? eller må jeg over med hele Understellet til en S? Dette burde vell i såfall passe rett på bilen da det er samme chassis? Er en stor jobb men har nå skrudd sammen biler som sto bare i chassis form før.. Bare ikke Audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 20, 2008 Hvordan er det å bytte over til en S2/S4 motor? De gamle Sene Brukte jo C4 Chassis..(Og Hvilke motorer var dette?) Eventuelt motor fra en Audi V8.. ? Passer disse på girkassen min? selv om den er for FWD? eller må jeg over med hele Understellet til en S? Dette burde vell i såfall passe rett på bilen da det er samme chassis? Er en stor jobb men har nå skrudd sammen biler som sto bare i chassis form før.. Bare ikke Audi Finnes en haug med tråder som kan være verdt å lese under Ute på veien - Audi - prosjekter. Søk på S2 S4 S6 20VT osv og du vil finne masse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 20, 2008 En slik motor passer forsåvidt, men med FWD vil det bli ganske håpløst, det vil spinne løs stort sett uansett, og du trenger absolutt alt av ledningsnett og alle smådeler i motorrommet, ikke bare en løs motor på en pall. Bør/må jo ha bremser som står i stil også, og en godkjenning kan du bare glemme. Kjør bilen sånn den er til du har råd til å kjøpe en S4/S6, da får du alt sammen ferdig og mye bedre enn noe hjemmelaget noengang får blitt.. Innen du er ferdig med en slik ombygging har du uansett brukt penger tilsvarende en billig S4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 20, 2008 En slik motor passer forsåvidt, men med FWD vil det bli ganske håpløst, det vil spinne løs stort sett uansett, og du trenger absolutt alt av ledningsnett og alle smådeler i motorrommet, ikke bare en løs motor på en pall. Bør/må jo ha bremser som står i stil også, og en godkjenning kan du bare glemme. Kjør bilen sånn den er til du har råd til å kjøpe en S4/S6, da får du alt sammen ferdig og mye bedre enn noe hjemmelaget noengang får blitt.. Innen du er ferdig med en slik ombygging har du uansett brukt penger tilsvarende en billig S4. Hehe var det jeg tenkte meg egentlig.. Må bare spørre sån i tilfelle jeg skulle få en utenlandsk S for hånden.. Og har prøvd å søke om emne.. men søkefunksjonen på dette forumet erke helt i hundre spør du meg.. Fungerer når den selv vil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 20, 2008 Hehe, regnestykket blir uansett rimelig håpløst. Kjøp heller en billig S, fiks det som må fikses og kjør den. Det er mange flere forskjeller enn man skulle tro, på mange flere ting. Det blir aldri noe annet enn halvveis om man bygger om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...