S4 c4 dør noen ganger på tomgang.

Anbefalte innlegg

Hei.

Som dere ser i tittelen så plages jeg med at audien min noen ganger dør ut når jeg clutcher eller lar den gå på tomgang.

Jeg kjører med et rs2 motor oppsett på denne bilen (chip, dyser, manifold, lmm og turbo).

Det jeg mistenker er at lmm er gåen, eller holder på og ta kveld.

Så til sakens kjærne, kan jeg bruke den orginale s4 lmm`n istede for rs2 sin? Eller vil den da få helt feil verdier? For jeg har den orginale s4 lmm`n liggende.

Takker for alle svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti det når resirkventilen har vært defekt eller hvis noen uten peiling har satt på åpen dumpventil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, kanskje jeg skal ta ut resirken og overhale den litt da. Den har ikke jeg flidd de 5 mnd jeg har hatt den. Er jo værdt er forsøk. Er så sykt plagsomt når bilen dør ut i kryss ol. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ingen som vet om lmm`en fra s4 passer overens med rs2 sitt oppsett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vell muligens bare måle verdiene den gir (RS2) også sjekke noen andre sin lmm på en S4 og sammenligne.

Vist ingen andre har noe annet klokt å fortelle. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også være tomgangsmotoren din som ikke er helt i form heller. Ta den ut å spray den full av elektro-rens å smør den med noe Wd40 eller lignende lurium.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ingen som vet om lmm`en fra s4 passer overens med rs2 sitt oppsett?

Ved å fjerne gitteret i S4 AAN LMM, vil det gi omtrent de samme verdier som en RS2 ADU LMM.

Så ja, du kan bruke disse om hverandre...men det finnes alltid unntak, fra regelen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med RS2 LMM'n er tatt opp flere ganger her på forumet, og i en litt lengre tråd ble det kommet fram til at det er "lik" lmm. Det er forskjell på grovheten på gitteret som avgjør. Gitteret gir også turbulens i lufta og kan gi mindre effekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også være tomgangsmotoren din som ikke er helt i form heller. Ta den ut å spray den full av elektro-rens å smør den med noe Wd40 eller lignende lurium.

Hm, hørtes ikke rent usannsynelig ut d heller. Kjørte en tur her isted, og da var tomgangen ugjevn når jeg bunna clutchen. Får se på dette imorgen. Resirken virka fin. Rensa lmm`n med rødsprit bare for og være på den sikre siden. Så håper på det beste. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er visst noe med noe turbulens i/ved lmm som gjør dette.

Er slik på min s4-motor også.

Var noen som snakket om at TS-Tuning hadde laget et "kryss" som skulle monteres foran lmm men vet ikke mer om saken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er visst noe med noe turbulens i/ved lmm som gjør dette.

Er slik på min s4-motor også.

Var noen som snakket om at TS-Tuning hadde laget et "kryss" som skulle monteres foran lmm men vet ikke mer om saken.

Trodde ikke du fikk det problemet ved dette oppsettet her? Skal jo jo tross alt funke på rs2, og de har vel heller ikke kryss etter lmm`n? Ellert tuller jeg nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.