#1 Skrevet September 12, 2008 Noen her som kjører 1.8T med BSR steg 3 sitt oppsett? Kan noen fortelle hvor store disse dysene er? Hvilken motorkode har bilen din? På forhand takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2008 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2008 Kjører steg 3 på en 99 Passat. AEB motor i den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2008 Kjører steg 3 på en 99 Passat. AEB motor i den.. Du måtte kanskje ikke bytte dyser? Hvordan fungerer dette oppsettet synes du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2008 Trodde ikke BSR Steg 3 innebar bytte av dyser. Har ikke de følgende prinsipp; 1. prog mod 2. prog mod + back cat 3. prog mod/mod + back cat + cat/front 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2008 kjører BSR steg 3. med orginale dyser. Komplett eksos, downpipe, optiflow luftfilterkitt, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2008 kjører BSR steg 3. med orginale dyser. Komplett eksos, downpipe, optiflow luftfilterkitt, Vet du størrelsen på dine originaldyser da? Til min 2002 modell trenger jeg nye dyser.. Surt, da BSR skal ha 4-5000,- for disse.. Fungerer dette oppsettet greit synes du? Mye bedre enn bare chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 14, 2008 Dyser Ud fra motorkoden kan man bestemme hvilken størrelse dyser som sidder i bilen. Motorkode AEB, AWT, AGU, AMB, AVJ, AWM, BFB har 210ml dyser (opgivet ved 3bar) og kører med 4bars benzintryk (~245ml) Motorkode AUG, APH, AMW, AMB har 280ml dyser (opgivet ved 3bar) og kører og kører med 3bars benzintryk Motorkode AUQ, AUM, ARZ, AQA, APP, AJQ, AWP, ATC, AWV, AWW, AWS har 317ml dyser(opgivet ved 3bar) og kører med 3bars benzintryk Motorkode AMU, AMK, BAM har 386ml dyser (opgivet var 3bar) og kører med 3bars benzintryk Jeg er veldig fornøyd. merker en del forsjell med komplett eksos ja!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2008 DyserUd fra motorkoden kan man bestemme hvilken størrelse dyser som sidder i bilen. Motorkode AEB, AWT, AGU, AMB, AVJ, AWM, BFB har 210ml dyser (opgivet ved 3bar) og kører med 4bars benzintryk (~245ml) Motorkode AUG, APH, AMW, AMB har 280ml dyser (opgivet ved 3bar) og kører og kører med 3bars benzintryk Motorkode AUQ, AUM, ARZ, AQA, APP, AJQ, AWP, ATC, AWV, AWW, AWS har 317ml dyser(opgivet ved 3bar) og kører med 3bars benzintryk Motorkode AMU, AMK, BAM har 386ml dyser (opgivet var 3bar) og kører med 3bars benzintryk Jeg er veldig fornøyd. merker en del forsjell med komplett eksos ja!! Hvilken motorkode har din bil da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 16, 2008 AEB :) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 16, 2008 AEB :) Jeg har motorkode AWT.. Pussig at BSR mener JEG må ha nye dyser til steg3, hvis DU kan kjøre originaldysene, med tanke på at i den oversikten du postet så har jeg og du like store dyser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 16, 2008 Hm, hvem snakker du med? BSR i sverige eller? autopower? hm personlig fekk jeg mitt av sstuning... sstuning.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 17, 2008 Hm, hvem snakker du med? BSR i sverige eller? autopower? hm personlig fekk jeg mitt av sstuning... sstuning.no Både autopower og BSR sier det samme. Hvis man går inn på siden til BSR og ser på 2002mod passat 1.8t, så får man også opplyst det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 17, 2008 Ja, men vist man går inn på bsr.se så følger jo dysene + sportskobling med.. i den pakken på steg 3.. har en kamerat som har "steg 4" med ca 245 og han har det samme som meg bare aen turbo.. merkelig Har du ring å snakt med de eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 17, 2008 Ja, men vist man går inn på bsr.se så følger jo dysene + sportskobling med.. i den pakken på steg 3.. har en kamerat som har "steg 4" med ca 245 og han har det samme som meg bare aen turbo.. merkelig Har du ring å snakt med de eller? Det som er saken, er at jeg ikke er særlig sugen på å betale BSR en formue for de dysene. Så hadde jeg visst hvor store de er, så kunne man handlet de en annen plass til 1/5 av prisen Har allerede PPC steg én, og clutch er montert. Det samme er 3" downpipe. Så investerer jeg i dyser nå, betaler jeg kun 1500,- for ny programvare fra BSR. Er lærling med 43,- timen for tiden, så å betale 1200-1500,- pr dyse hos BSR har jeg ikke råd til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 17, 2008 Det som er saken, er at jeg ikke er særlig sugen på å betale BSR en formue for de dysene. Så hadde jeg visst hvor store de er, så kunne man handlet de en annen plass til 1/5 av prisen Har allerede PPC steg én, og clutch er montert. Det samme er 3" downpipe. Så investerer jeg i dyser nå, betaler jeg kun 1500,- for ny programvare fra BSR. Er lærling med 43,- timen for tiden, så å betale 1200-1500,- pr dyse hos BSR har jeg ikke råd til Viss du har en 2002mod ell nyere? Så må man ha ny dyser på stage 3.men på 2001mod og eldere så må man ikke bytte dyser ved stage 3! Så viss du har 2002 mod ell nyere og vill ha stage 3? så må du ha dyser fra TT225hk altså de såkalte blå dysene. de er på 368cc tror jeg! disse får du kjøpt billig på Ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 20, 2009 Er det BSRs stage 2r dere kaller stage 3? Har også sett litt på dette settet. Har i dag stag 1 PPC og vurderer å oppgradere. Skal se om jeg får tak i dysene her i Norge til en billigere penge og kat bak anlegget bestiller jeg direkte fra bsr.se. Hører med ss tuning hva de skal ha for ny programvare til min PPC..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 20, 2009 Er det BSRs stage 2r dere kaller stage 3? Har også sett litt på dette settet. Har i dag stag 1 PPC og vurderer å oppgradere. Skal se om jeg får tak i dysene her i Norge til en billigere penge og kat bak anlegget bestiller jeg direkte fra bsr.se.Hører med ss tuning hva de skal ha for ny programvare til min PPC..... Disse stagene heter vel litt forskjellige i fra én bil til en annen virker det som. Jeg siktet i allefall til det "høyeste" staget kjørt med original turbo. Jeg kjører fortsatt bare stage1. Og vil fortsatt ikke betale 1500,- pr dyse hos BSR, så hvis noen vet størrelsene på dysene i stage3 til min 2002mod passat 1.8T, så rop ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 20, 2009 jeg har steg 3, ikke fra bsr men fra ts racing.har prøvd 196hk programmet og 205 hk programmet. steg 3 er myyyye bedre på alt! vil man ta steget litt til kan man sende inn turbo til flow prepp noe som gir tiligere spol up og lengere trykk på turtall. dysene man trenger er 280 dyser, disse er blå og er på 163hk 1.8t.. 150hk 1.8t har vel 245 dyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...