Anbefalte innlegg

Bilen min har stått i to veker no (som den absolutt ikkje burde gjere).. :(

 

Og no vil ikkje den starte... Av og til virkar det som batteriet er dødt (ingen lyd eller noko), andre gongar så hører eg ein slags snurrelyd i dashbordet/motorrommet (startaren?)

 

Men det skjer ingenting..., berre den lille lyden :(

Kva er feil?

 

Rett og slett berre stått for lenge og har lite batteri?

 

Prøve å trille den i gong..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å trill. Bor du langt unna skolen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at innslaget i starteren ikke fungerer, og at motoren i starteren bare snurrer uten å "hoppe" frem til svinghjulet, for så å dra motoren i gang. Du kan godt forsøke å trille den i gang. Bruk 2dre gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knut: Nei, bilen står heime :(

Har kjørt mammabil (Toyota Carina) denne veka...

Er kaldt uten kupevifte så eg ventar på resistoren til den *brrr*

 

Ja, tenkte eg skulle prøve å trille den i gong i morga :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Hadde samme problem med min GT coupe 2.2 5E. Jeg fikk trillet den i gang (holdt på med dette en god stund til jeg gikk lei), men uansett hvor mye jeg kjørte eller ladet batteriet - var det dødt når jeg vridde om nøkkelen.

 

Jeg byttet starter og problemet var løst.

 

Har også hatt tilsvarende problem før og da var det batteriet som var for svakt. Dette kan man sjekke med et voltmeter å se om spenningen holder seg oppe når man vrir om nøkkelen.

 

Håper dette kan være til hjelp...

 

Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en eldre bastard en gang, den fikk samme symptomene som du skriver, og der var spenningsvippen gåen. Men hadde heldigvis delebil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikkje klok av det dokke sei likevel :P

Skal prøve med startkabel først. Så trille i gang og viss ikkje, ladde batteriet (som er ganske dårlig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.