#1 Skrevet September 13, 2008 Korr mytty e det å hent i vekt på å fjerne div ting....??? Hvor mye veier en ribba sedan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2008 Seter og teppe veier jo endel. asfalt mattene veier jo endel. dashen med varmeapparetet veier jo endel. Vil tro du klarer å spare 200kg jeg ved å ribbe mye. om det er verdt det er en annen sak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2008 Korr mytty e det å hent i vekt på å fjerne div ting....??? Hvor mye veier en ribba sedan Spørsmålet man må stille seg er: Gatebil eller racer? Gatebil veier fort 1500kg+ mens en ribbet racer er det mulig å få ned på ~1100kg hvis man er målrettet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2008 (endret) Seter og teppe veier jo endel. asfalt mattene veier jo endel. dashen med varmeapparetet veier jo endel.Vil tro du klarer å spare 200kg jeg ved å ribbe mye. om det er verdt det er en annen sak POENG! Du skal klare å hive ut ganske mye vesentlige ting som gjør at man kan bruke bilen til daglig før det har noen stor påvirkning på kjøreegenskapene. Setene kan jo byttes ut med bøttestoler, varmeapparat og dashbord kastes ut osv, men man kan jo bare glemme å bruke bilen på annet enn bane etterhvert... og hva er vitsen med skilt da? En bekjent har en 90 typ89 sedan med RS2-oppsett (motor, drivverk, bremser), vekta på biltilsynet stoppet på 1350 kilo med en skvett bensin på tanken. Min S2 Coupe veide vel 1450 om jeg husker rett. Veide en 2.6q 80 avant også, mener den var 1700 kilo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 14, 2008 (endret) Kjørte innom på en sånn trailer vekt som er på slike kontroll stasjoner på tur opp til acr. da veide den 1700kg med nesten full tank, full opppakning (verktøy++), reserve hjul og sjåfør tanken er å sette inn bur til sommeren, skrudd bur så kan tas ut igjen. Rekne med rs2 stolene veier en del og baksete, nesten 100 kg tenker jeg Andre hjul en RH er også ett must, trur nok turbo hjula veier opp mot 25kg med dekk det blir 100kg Så vis jeg fjerner reserve hjul - karbon stoler 8-10kg - magnesium hjul 8,3kg så er jeg godt igang. Vis bilen veier rundt 1450 tilvanlig med sjøfør så kan den fort bli nede i 1250 med dette + bur Vis ikke 200 kg har noen betydning vet ikke jeg, betyr nok mer enn noe det Det er jo som å ha 3 ekstra passasjerer det..... Bilen brukes ikke som familiebil så ingen fare med det dette er bare på tankestadiget enno, det er ikke sikkert jeg utfører det men frister noe fryktelig 99% sikkert at det blir bur, vældi fint å ha vis det skulle skje noe på banen Trur nok Volvo'n oppå ACR var gla han hadde bur Vidar, trengte det han ska eu-godkjennes etter jul bilen så da er det jo greit i to år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 14, 2008 Her er du igang ja Vegard. Bakseter har du vel ikke bruk for?! RS2 Stolene veier jo fryktelig mye! Ellers så ville jeg holdt litt igjen også, husk det er langt til ACR, og slik som du kjører midt på natta blir man fort ekstra sliten :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 14, 2008 Hvis jeg husker riktig veide min bil 1460kg uten reserve hjul og jekk, med full tank før jeg begynte letting. Jeg har byttet stoler, og revet ut baksete, takluke-mekanismen, taktrekk, matter/tepper og "dør sider" bak. Jeg har beholdt dørsider foran, dash/midtkonsoll og har ikke fjernet asfalt plater så langt. Med bur på 38kg veier bilen nå 1380kg med full tank. Et lite regne eksempel: 1500kg/450hk = 0,3 hk/kg 1300kg/390hk = 0,3 hk/kg Om det er verdt det eller ikke er nok en smaks sak. Jeg kjørte min 240mil på motorvei forrige helg og har kjørt den på jobb hver dag hele uka:) Nedover kjørte jeg med peltor+mp3 spiller. Funker knall fint, men ser nok rimelig teit ut:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 14, 2008 det sies vel 10hk per 45kg sånn ca.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2008 Turboen er ganske tung så den kan fjernes, ellers: http://www.greteroede.no/ Kan nok få ned vekta endel, men er da ikke mye komfort igjen! Som gutta sier, banebil eller gatebil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2008 Panser og bakluke er jo svintunge. Glassfiber eller carbon ditto, så har du fjernet sikkert 50KG bare der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...