#1 Skrevet September 13, 2008 : klø :Start problem S4 2,2 -------------------------------------------------------------------------------- Noen som har gode forslag på og få start? Etter at motoren har hvert ute en tur starter den ikke.Har gnist på plugger og bensin ut fra dysene. Den tenner på en måte men virker som den ikke er helt klar over hvor den skal gi gnist. ( virker som den feil tenner) Jeg har omet begge følerne på svinghjulet og har 950 på den ene og 980 på den andre.Prøvde og få omet kam føler men da virket det som jeg ikke fikk konstant måling.Da jeg holdt måle ledningene mot kontaktene blinket det kjapt opp på ommetret men forsvant like fort. Er dette normalt? Kun tenning som sto på.(mener det var ca 1400-1500 det sto) Har ikke fått montert alle rør til intercooler`n så da er jo ikke luftmengde måler i fungsjon, men skal den ikke klare og starte? (på tomgang) Når jeg kinner smeller det litt i potta og kjenner bensin lukt. Hvor skal jeg begynne og feil søke? Har også brøvd med diagnose men for bare opp feil kode G28 Engine speed sensor. og som jeg har lest inne på forumet så er det vist ikke å bry seg om siden den ikke starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2008 Er ikke G28 sensoren på veiven? Denne er vel dårlig på gamle Audier og kan gi start problemer? Men om ikke luftmengde måleren fungerer så vil nok ikke bilen gå på tomgang heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2008 Jo er vel den som sitter på veiva.Mente kanskje den ville liksom prøve å start uten luftmengde måler tilkoblet, men er ikke sikkert det.(den er død) Mangler noen over ganger for å få den i inntakt.Skal få tak i de siste slangene så er den ferdig koblett også. Har monter cooler i front så har ikke alle rør/slanger ennda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2008 HURRA der fant jeg feilen og den startet.... helt tragisk at bilen har stått sååååååå lenge med tanke på feilen. Det var ledningene inn på tennings modulene som var byttet om. Ble en erfaring rikere.Da er det bare resten igjen. men det skal gå som en lek. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...