#1 Skrevet September 13, 2008 Hallo! jeg har en 9A motor som ikke later til å villes starte, jeg har gått over alt av lednigsnett osv..osv.. timingen skal være riktig og fordeler står rett.. når jeg tar opp pluggene så er plugg på sylinder 1 og 4 sotet ned mens 2 og 3 ikke later til å ha fått gnist i det heletatt.. jeg får også en fæl ettertenning på det når jeg drar den på starteren.. så jeg mistenker at kammene i toppen kan ligge litt off i forhold til hverandre. på forhånd takk for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2008 Kanskje greit å nevne at du bruker Digifant fra G60 også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2008 ingen som kan hjelpe meg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2008 bump ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2008 Mulig at tenninga di er 180grader feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2008 hei jeg hadde akurat samme feil på mein 16v. men hos meg var det den svarte føleren som er på fordeleren den er svart .jeg menner det er den som sier i fra nor det er gnist i mortosykel faget som jeg driver med kaller vi den for picup coil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2008 hallgiver, blå temp sensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2008 jepp hallgiver menner jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2008 vel jeg har byttet fordeler, og ny blå temp sensor.. jeg har da kommet et lite steg nærmere nå. den fyrer på alle sylinderene, men den vil ikke gå for egen maskin.. når jeg slipper starteren så tenner den altfor tidlig og motoren tar helomvending og slår rundt feil vel.. jeg begynner og bli litt lei nå.. ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 21, 2008 Dobbelsjekk tenningsrekkefølgen hadde samme problem på en bil her. evt sjekk att fordeleren ikke står 180grader feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 21, 2008 Dobbelsjekk tenningsrekkefølgen hadde samme problem på en bil her. evt sjekk att fordeleren ikke står 180grader feil. been there done that... dette var grunnen til at den ikke ville tenne riktig først.. det stod feil på fordelerlokket, 2 og 3 hadde byttet plass på merkingen på lokket.. så den tenner i riktig rekkefølge nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...