AKTE-spørsmål: Finnes stort (US-høyrespeil) med memory og el. innklappbar ?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp felger med en kar ifra Usa som kjører Passat 3BG. Ble litt gira etter jeg så bilder av bilen hans.Der borte er det jo stort høyrespeil,men lurer på om man kan få stort høyrespeil beregnet på venstrestyrte biler med memory og som er innklappbare ?? Er det oversikt over US-deler på ETKA forresten ? Skulle likt å hatt et delenummer på et slikt speil. Kjøpte et pirat-speil fra Ebay men det var ikke innklappbart pluss at når jeg satt bilen i revers så skal jo det vri seg ned å ut men det gikk alt annet enn riktig med det piratspeilet. Synes det er mye penere med to like store speil å ikke et lite å et stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å ta speil fra en høyrestyrt bil da

Fant to delenummer første opp til feb 2003 mod og den andre for nyere mener jeg

3B2 857 508 E 01C

3B2 857 508 K 01C

Men det vet nok møller hva du skal ha

Begge er hvertfall høyre side før høyrestyrte biler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er vidvinkelen (speilkrummingen) lik på høyrespeil på høyrestyrt (Engelsk) kontra venstrestyrt stort (US)? Har jo ikke samme dødvinkelbehov på motsatt side som på førerside? Ville kanskje tro at US-speil er bedre hvis de er ulike?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm,det må da finnes for venstrestyrte også vil jeg tro ? Spørs hvordan det blir med den rygge-funksjonen når det er fra en høyrerattet en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ser mye bedre ut med to like store speil enn med et lite å et stort. Latterlig dårlig sikt bakover på høyre siden med et lite speil også. Legger ut et bilde av en US-modell Passat 3BG (han jeg kjøpte felger av)

stevefront.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et nytt nr når jeg leita litt mer her 3B1 857 508 AD 01C

For mod mai 02 til okt 03

Speilglass 3B1 857 522 A

Kappe 3B1 857 538 B GRU

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speilglass 3B1 857 522 A

Kappe 3B1 857 538 B GRU

Passer jo perfekt da min er regga sent i 2002 (27/12 2002) får sjekke opp med Møller hva den herligheten koster. Tipper jeg blir til å få kjøpt sakene i Usa : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speilglass 3B1 857 522 A

Kappe 3B1 857 538 B GRU

Disse delenr er riktig til US-modell, pris er ca 3800,- for alt i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse delenr er riktig til US-modell, pris er ca 3800,- for alt i Norge.
Var det jeg fant ut jeg også,blir et dyrt speil. Får heller tråle VwVortex og Passatworld etter et brukt et : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til han jeg kjøpte felger av i Usa. Han har tydeligvis sjekket med diverse høggere rundtom der han bor. Sitat : "There are about 4 places within 100 miles of me that have the mirror you need." ;) Kjekt med hjelpsomme bil-entusiaster rundtom :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.