S6 (c4) Hvordan sette sammen lagerene på mellomaskel

Anbefalte innlegg

Hadde nede girkassa på bilen. Når jeg skulle skru fra mellomaksel på girkassa satt ytterringen til lageret igjen på kassa allikevel om den var skrudd av. Kulene falt selvfølgelig ut. Jeg får ikke satt sammen igjen lageret uten at det kiler seg

Vet noen om det går ann å montere sammen igjen disse lagerene eller hvor det går ann å få kjøpt nye. Fikk beskjed på Møller at en må kjøpe hele mellomakselen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en eventyrhistorie. Det kan monteres sammen igjen.

Ny mellomaksel koster vel rundt 10-15 lapper på Møller. Er lov å prøve seg..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endeleddet på akselen som falt fra hverandre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falt ikke fra hverandre, men ytterste ringen på leddet måtte jeg slå av med hammer på girkassa.

Det jeg lurer på er egentlig om det går an å kjøpe disse leddene uten å måtte kjøpe hele akselen. Eller om det er noe triks for å få sammen disse. En kompis trodde en av kulene eller banen er anderledes og kulene måtte stå i riktig bane for at de skal gå i sammen.

Setter sammen og det ser bra ut men leddet kiler seg slik at det blir nesten ikke bevegelse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.