Bygge om fra trommel til skive på golf 1...noen som har gjort det?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, noen her som har bygget om bremser bak på en ener golf fra tromel til skive?

er en 83Mod gti det er snakk om

Det jeg lurer på er hva som må byttes, tenker da litt på lasteavhengig ventil!

Grunne for at jeg lurer er så enkelt at jeg selv nå har gjort det, og virker som bremsekraften bak er alt for bra i forhold til bremsekraften foran, kan jo ha noe med at det er helt nye calippere bak men gamle foran, alt av skiver og klosser ellers er også nytt: klø :

Mvh Ronny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha bremselast regulatoren? som står på bakstellet til skivebremsene. Har planlagt å bygge om på min framtidige golf1 så jeg har forsket litt på det.

Har du montert det? og hvordan ble det med bremsleslanger/rør under bilen? Har ikke kommet meg under en golf å fått sett hvordan det ligger under der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha bremselast regulatoren? som står på bakstellet til skivebremsene. Har planlagt å bygge om på min framtidige golf1 så jeg har forsket litt på det.

Har du montert det? og hvordan ble det med bremsleslanger/rør under bilen? Har ikke kommet meg under en golf å fått sett hvordan det ligger under der..

Da må jeg nok få tak på en regulator, vet du fra vilken bil den da kan brukes? la ikke mye jobb i det med rør nå, etter som jeg bare skal bruke den bilen i vinter så brukte rett og slett slanger mellom rør og ut til calipper!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke f.eks.bremsene fra golf G60,håndbrekkwire fra scirocco 16v,samt bremsetrykkregulatorer.Disse regulatorene sitter på hovedsylinderen,SKAL være merket 3/15.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke f.eks.bremsene fra golf G60,håndbrekkwire fra scirocco 16v,samt bremsetrykkregulatorer.Disse regulatorene sitter på hovedsylinderen,SKAL være merket 3/15.

er det like deler både de med KR og PL motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

894701.JPG

Ser den sånn ut, og hvor skal den monteres, er det vanskelig og justere bremse kraften på den, og justere du både foran og bak med den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du har bilde av,er vel avlastningsventilen som sitter under bilen.Trykkreg.som jeg mener er montert direkte på hovedsylinderen i motorrommet.De er enkle å montere og fungerer meget bra.De regulerer trykket riktig mellom for og bakbremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du har bilde av,er vel avlastningsventilen som sitter under bilen.Trykkreg.som jeg mener er montert direkte på hovedsylinderen i motorrommet.De er enkle å montere og fungerer meget bra.De regulerer trykket riktig mellom for og bakbremser.

vet du hvor jeg kan få tak i en sånn som du mener? om jeg har skjønt det rett, trenger jeg da ikke den under bilen om jeg bruker en sånn som du mener?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig.Trykkregulatorene til scirocco 16v er ikke å få tak i hos møller,men prøv ebay.com.Husk at de MÅ være merket 3/15 IKKE 3/35, sist nevnte er beregnet for trommelbremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk du til skivene å fungere som dem skal? og hvordan gjorde du det?

sliter litt her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.