Audi Allroad 2001! Girer dårlig på lav hastighet...

Anbefalte innlegg

: klø : Nå blir jeg gal snart! Dette er en 2,5 Tdi, tiptronic. Bilen går som ei klokke over 2000 omdr. men alt under det, fungerer dårlig. For å ta et eksempel: hvis jeg senker farten før en fartsdump, for så å øke hastigheten etterpå skjer det ingen ting... jeg kan gi litt mere gass, og det skjer fortsatt ingenting... SÅ plutselig er det som om jeg skulle gjøre en kick down. Det føles nesten som om den sliter med å finne det rette giret... Trodde det var girkassa som begynte å krangle, så har satt inn en nyoverhalt girkasse. Dette hjalp ingen ting!! Fikk tips om skifte av luftmengdemåler, dette er nå gjort og hjalp kanskje en smule, men er fortsatt langt i fra bra. Noen som kan hjelpe en frustrert sjel...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en diagnose og poste evt resultater må vel være første bud? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt tilsvarede problem på min 2,5TDI V6 tip. Der var slangen som går inn på turboen gåen, den var rett og slett revnet tvers av. Tar du av dekselet oppå luftfilteret ser du den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta en diagnose og poste evt resultater må vel være første bud? :)

 

Tenker du da på å koble til for å sjekke om det finnes feilkoder? For det er gjort, og ingen koder kommer opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt tilsvarede problem på min 2,5TDI V6 tip. Der var slangen som går inn på turboen gåen, den var rett og slett revnet tvers av. Tar du av dekselet oppå luftfilteret ser du den.

 

Takker for tipset! Skal sjekke dette i morgen!!! Eller vurderer jeg å få en sjekk hos "Turbo.Karlsen".

:o ikke jeg altså.... men bilen....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka du da feilkodene på girkassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka du da feilkodene på girkassa.

 

Har aldri vært feilkoder på girkassa....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få gammle kassa di, mi er gåen, lugger i gear:)

DU må sjekke EGR, hvis den står åpen blir d tull..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få gammle kassa di, mi er gåen, lugger i gear:)

DU må sjekke EGR, hvis den står åpen blir d tull..

 

Skulle gjerne ha gitt deg gamlekassa, men den ligger nå nyoverhalt i Polen..... Reiste til Polen å skifta girkasse, det kan anbefales! 40.000,- i Norge, 37.000,- i Sverige og 9300,- i Polen!!!

 

Må bare spørre.... EGR ? hva er det?:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EGR er en kaldstartventil som gjenvinner varmen fra eksosen nå motoren er kald.

Var det autorsiert Audi verksted som leverte til denne prisen ?? var det ink kasse ??

Helt utrolig !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EGR er en kaldstartventil som gjenvinner varmen fra eksosen nå motoren er kald.

 

: klø :

Ikke bare når kald......og hensikten er å gjenvinne uforbrente gasser ved å la dem gå en runde til i forbrenning. Og eksos og litt olje fra en slitt turbo, det blir en ufin blanding i et innsug - det soter og tetter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få meg en adresse så reiser jeg dit pronto:)

Dette var interessant...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne ha gitt deg gamlekassa, men den ligger nå nyoverhalt i Polen..... Reiste til Polen å skifta girkasse, det kan anbefales! 40.000,- i Norge, 37.000,- i Sverige og 9300,- i Polen!!!

 

Må bare spørre.... EGR ? hva er det?:o

 

9300,- i Polen: eek : var det er autorisert verksted? og som nevnt over, var det inkl kasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne for å få klarhet i Polen-spørsmålet!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekke denne tråden 10 ganger pr dag...

sendt pm og men:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, beklager...... er treig ja... 9300,- er inkl. kasse, mot at du leverer den som står i. Dette var også inkl. skifte av converter. Det var ikke et autorisert Audi-verksted, men de jobbet KUN med overhalling av automatkasser og de gutta visste hva de dreiv med.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

P.S! Den kassa de satte inn igjen der borte så kliss ny ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Adresse, tlfnr/mailadresse, åpningstider og navn på firma takk!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Adresse, tlfnr/mailadresse, åpningstider og navn på firma takk!: rock :

 

X2 takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke at d går an jeg...

I norge skal dem ha godt over 30 tusen, bare for kassa..

Å 18000 for ei brukt hos norsk bildelsenter.. SYKT

Får jo en del bil fra tyskland for 30, med motor, og recaro interiør..

Men villig til å dra min audi til Polen jeg, for å spare 30 tusen.. Ev få kjøpt ei kasse derfra å bytte selv. SIkkert mye rimeligere å da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Adresse, tlfnr/mailadresse, åpningstider og navn på firma takk!: rock :

 

 

 

Firmaet heter: ASB PALKA

Addressen er: 41-400 Myslowice, ul. Rzemieslnicza 14 Polen

Tlf. +48 888 379 304

E-mail: asbpalka@neostrada.pl

 

Vi bor i nærheten av Hokksund og fra oss så var det 180 mil å kjøre. Vi kjørte da gjennom Sverige, over til Danmark, videre med ferge fra Rødbyhavn til Puttgarden i Tyskland, så bil resten.

 

De fortalte oss at det gikk også ann å sende kassa nedover og få den overhalt tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Good!

 

Sånn informasjon er gull verdt for ganske mange medlemmer her vil jeg tro, tross alt en del som durer rundt med både automat, tiptronic og andre former for automatgir. Sticky en eller annen plass med slike billigverksteder!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som har noen erfaringer med dette firma i polen?

Er intr. få overhalt kassa mi der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på å følge opp en nyoverhalt kasse med regelmessige skift av olje og filter, så får man heller ikke problemer igjen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.