#1 Skrevet September 14, 2008 Hei! Har kjøpt meg en turbotrykksmåler (Auto Gauges) og denne er det selvfølgelig lys på, noe som gjør den ubrukelig uten strøm. Ser jo absolutt ingenting Selve koblingen til motoren er i orden selvfølgelig Spørsmålet er mere hvordan dette skal kobles ? Jeg er oppgående på elektronikk, men bil-elektronikk er ikke min sterke side. Vil også gjerne at lyset kommer når jeg skrur på tenninga. Fulgte med ett aldri så lite koblingsdiagram på måleren men er litt usikker på hvor dette skal kobles til fysisk. Kunne sikkert målt meg frem men er litt redd for å ødelegge noe, derfor spør jeg Iallefall, det som står på diagrammet er som følger: Oransje - 12v Lighting (konstant spenning?) Svart - Jord (seff) Rød - 12v Tenningsbryter (Hvor?) Måleren blir montert så kablinga kan gå inn ved sikringsboksen forresten. Må da være ett sted som er enkelt å koble til en strømtyv eller noe der? Håper noen kan hjelpe meg med dette, og om noen har noe tips til hvordan man kan enkelt montere ett a-stolpe deksel til måleren hadde det vært kjempemessig! Har kjøpt meg en standard slik plastikkholder på biltema, ideèn min sålangt er å dremle den til riktig størrelse og bruke dobbeltsidig teip. men usikker på om dette holder i lengden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 14, 2008 Kan du ikke bare koble den på remoten til cd spillern? Slik at den slår seg på når du vrir på tenninga.. Ville tro rød gikk rett på 12v og den gule på remoten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 14, 2008 Der ser du Skal prøve dette, tusen takk for svar!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 14, 2008 Koblet min måler til et lys som følger dimmingen i instrumentene. Koblet meg enkelt inn på lyset til sigarett tenneren. Det er jo selfølgelig andre plasser som er mulig å koble seg inn på nermere a-stolpe, men da må du bare måle deg frem til noe som er til instrumentbelysning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...