#1 Skrevet September 15, 2008 (endret) OBS!!! MENER SELVSAGT DEKKONLINE.COM OBS!!!! Jeg har tenkt å kjøpe dekk via dekkonline.com, det vises at de har en annen gummiblanding enn oss i norden, men enkelte har kjøpt vinterdekk der og er storfornøyd!!! Noen hadde kjøpt: Nankang SV1 Nordic =førnøyde Vredestein Wintrac Extreme =fornøyde noen som har andre erfaringer/anbefalinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2008 Hadde Sv-1 på min S6, og det var meget bra. 225/45/17. Jeg kjører på ALT av underlag på vinteren. Disse var overraskende bra på alt, særlig på løs/halvfast snø. Hadde lett kjøpt de dekkene på nytt om jeg skulle ha nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2008 Det sier seg igrunn selv at 225 aldri blir bra på snø. I bestefall kan du få brukbart feste dersom den er fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2008 225 funker PERFEKT på en bil på 1,8 Tonn hvis de er gode... så vet du det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 15, 2008 Ville ikke hatt 225 på A4n nei, kjører på 205. På S6 er det flotters. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2008 Eg har køyrt med 225/45/17 på min A4 TDI Q 2004 mod i 2 vintre no, med Conti 3, og dette funker gull. Eg vil anbefale deg å kjøpe Conti 3/5 eller RSi, dette er knallgode dekk, men i høg prisklasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2008 (endret) Har kjørt med 225/45/17 2 sesonger på RS2'n og det funker helt topp på vinterføre. Både på asfalt og på snø. Har kjørt på Michelin X-Ice piggfritt. Jeg kjører med Q merking (160km/t), men slik jeg har forstått det er det dekk beregnet for kontinentet med M+S (mud+snow) merking man bøn unngå. Hadde det noen vinterdekk på Q7'en fra Continental med m+s merking, og større drit skal man lete lenge etter. Absolutt 0 grep sideveis på våt snø....kunne like gjerne hatt sommerdekk. Motormagasinet til finansavisen mente og at disse M+S dekkenevar så dårlige at de burde vært ulovlig å selge i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2008 Har kjørt med 225/45/17 2 sesonger på RS2'n og det funker helt topp på vinterføre. Både på asfalt og på snø. Har kjørt på Michelin X-Ice piggfritt. Jeg kjører med Q merking (160km/t), men slik jeg har forstått det er det dekk beregnet for kontinentet med M+S (mud+snow) merking man bøn unngå. Hadde det noen vinterdekk på Q7'en fra Continental med m+s merking, og større drit skal man lete lenge etter. Absolutt 0 grep sideveis på våt snø....kunne like gjerne hatt sommerdekk. Motormagasinet til finansavisen mente og at disse M+S dekkenevar så dårlige at de burde vært ulovlig å selge i Norge. Nå står det vel m+s på alle vinterdekk såvidt meg bekjent, men det er hastighetskoden som har betydning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2008 Nå står det vel m+s på alle vinterdekk såvidt meg bekjent, men det er hastighetskoden som har betydning. stemmer at det stod m+s på alle, men det betydde visst ikke at det er et vinterdekk http://www.amotor.no/nyhet/dekk_og_felger/lovlige-_men_helt_ubrukelige/44645 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 16, 2008 stemmer at det stod m+s på alle, men det betydde visst ikke at det er et vinterdekkhttp://www.amotor.no/nyhet/dekk_og_felger/lovlige-_men_helt_ubrukelige/44645 Kjøper den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...