onlinedekk.com, noen som har anbefalinger om vinterdekk?

Anbefalte innlegg

OBS!!! MENER SELVSAGT DEKKONLINE.COM OBS!!!!

 

Jeg har tenkt å kjøpe dekk via dekkonline.com, det vises at de har en annen gummiblanding enn oss i norden, men enkelte har kjøpt vinterdekk der og er storfornøyd!!!

Noen hadde kjøpt:

Nankang SV1 Nordic =førnøyde

Vredestein Wintrac Extreme =fornøyde

 

noen som har andre erfaringer/anbefalinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Sv-1 på min S6, og det var meget bra. 225/45/17. Jeg kjører på ALT av underlag på vinteren. Disse var overraskende bra på alt, særlig på løs/halvfast snø. Hadde lett kjøpt de dekkene på nytt om jeg skulle ha nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sier seg igrunn selv at 225 aldri blir bra på snø. I bestefall kan du få brukbart feste dersom den er fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 funker PERFEKT på en bil på 1,8 Tonn hvis de er gode... så vet du det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke hatt 225 på A4n nei, kjører på 205. På S6 er det flotters.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har køyrt med 225/45/17 på min A4 TDI Q 2004 mod i 2 vintre no, med Conti 3, og dette funker gull.

 

Eg vil anbefale deg å kjøpe Conti 3/5 eller RSi, dette er knallgode dekk, men i høg prisklasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med 225/45/17 2 sesonger på RS2'n og det funker helt topp på vinterføre. Både på asfalt og på snø. Har kjørt på Michelin X-Ice piggfritt.

 

Jeg kjører med Q merking (160km/t), men slik jeg har forstått det er det dekk beregnet for kontinentet med M+S (mud+snow) merking man bøn unngå. Hadde det noen vinterdekk på Q7'en fra Continental med m+s merking, og større drit skal man lete lenge etter. Absolutt 0 grep sideveis på våt snø....kunne like gjerne hatt sommerdekk. Motormagasinet til finansavisen mente og at disse M+S dekkenevar så dårlige at de burde vært ulovlig å selge i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med 225/45/17 2 sesonger på RS2'n og det funker helt topp på vinterføre. Både på asfalt og på snø. Har kjørt på Michelin X-Ice piggfritt.

 

Jeg kjører med Q merking (160km/t), men slik jeg har forstått det er det dekk beregnet for kontinentet med M+S (mud+snow) merking man bøn unngå. Hadde det noen vinterdekk på Q7'en fra Continental med m+s merking, og større drit skal man lete lenge etter. Absolutt 0 grep sideveis på våt snø....kunne like gjerne hatt sommerdekk. Motormagasinet til finansavisen mente og at disse M+S dekkenevar så dårlige at de burde vært ulovlig å selge i Norge.

 

Nå står det vel m+s på alle vinterdekk såvidt meg bekjent, men det er hastighetskoden som har betydning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.