audi S2 går dårlig, fusker og kutter

Anbefalte innlegg

hei.

kjøpte meg en audi s2 for en stund siden og den går dårlig nå, har hatt problemer med at den har drevet og kuttet (fuel cut?) har prøvd med mye foskjellig og får feilmelding om at ladetrykk overskrede.

har 2 styreenheter og samme feilen med begge, trodde det kunne være slapp WG fjær og en 1,9bars fjær ble satt inn, resten er orginalt av slanger og følere og ventiler i motoren.

bilen er chippet. men vil tro at problemet ligger på motorsiden da det er samme problem med 2 styreenheter.

resirk ventilen er ny, N75 er ny, slanger er gått over og virker tette. vacuumslanger er satt tilbake slik de skal være, da de var koblet opp av en blind apekatt.

men sliter med og finne replitratur til dette gamle svinet. er det noen som vet hvor jeg kan skaffe dette?

trenger og finne ut av hva alle verdiene på måleverdiblokk kanal 0 tilsvarer.

noen som kan scanne inn fra boka eller vet hvilke verdier det skal være og hva de er for?

bilen er en 91mod. audi S2 3B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

s2central.net skal ha målerverdiene liggende.. men det er jo kun gjeldende for tomgang da.. men om den går over på ladetrykk så er det kanskje litt feil å sette inn en stivere fjær.....? prøvd å nappe ut kontakta på N75 for å se hva som skjer da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg satte inn stivere fjær forde den datt ned på trykket og fikk aldri max ladetrykk til og holde seg stabilt.

stivere fjær bedret dette.

ta av stikker til n75 vil jo ikke hjelpe da dette gjør at det ikke kan styre turbotrykk og jeg får samme problem da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, da misforsto jeg tydeligvis hva du mente med dette

har hatt problemer med at den har drevet og kuttet (fuel cut?) har prøvd med mye foskjellig og får feilmelding om at ladetrykk overskrede.

For ut i fra det virket det jo som du fikk for mye ladetrykk og overskred det mapsensoren klarer, og derfor gir fuelcut og gir feilmeldingen for høyt ladetrykk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du forstod egentlig riktig, men har hatt flere feil, og det jeg skrev over er det som er feil nå, det jeg egentlig er ute etter er oversikt over måleverdiblokk verier og kanskje noen tips til hva som kan være galt,

tipper noe med styring på ett vis, men vet ikke sikkert

beklager hvis jeg er utydelig, er bare ivrig i og finne ut av hva det er, så glemmer og si vesentlige ting :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du forstod egentlig riktig, men har hatt flere feil, og det jeg skrev over er det som er feil nå, det jeg egentlig er ute etter er oversikt over måleverdiblokk verier og kanskje noen tips til hva som kan være galt,

tipper noe med styring på ett vis, men vet ikke sikkert

beklager hvis jeg er utydelig, er bare ivrig i og finne ut av hva det er, så glemmer og si vesentlige ting :P

At ladetrykk er overskredet som vag-comen sier skal du ta med en liten klype salt.

Prøvd en anna LMM?? Hørest mye ut som problemet jeg hadde før helga.

Den var død med meg. Prøv ivertfall å koble den av og på.

Eller bare ta den av for å se om trådene er heile.

Det er nokk ikke noe stort problem dette er :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lmm er hel, har også vasket den og prøvd med ny tidligere, dette hjalp ikke.

hvis noen har en direkte link til veriene jeg kan lese ut i måleverdi så hadde dette hvert fint. eller vet hvor jeg kan skaffe dette.

s2central hadde ikke denne infoen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk bård,

akkurat dette jeg har lett etter lenge :D

du : rock ::D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, og nå kommer frustrasjonen for at det ikke er ABY du har.. for da finnes det en anelse bedre logmuligheter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv gjerne å beskriv litt bedre når det passer seg sånn hva som skjer NÅ :) Turtall, ladetrykk du oppnår etc.. kald, varm, halvgass, fullegass etc.. og er overskredet ladetrykk problemet ute av verden? Org hjerner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.