#1 Skrevet September 15, 2008 Jeg har en del spørsmål ang. automatgirkasse til golf 4 tdi. (110hp) Saken er at jeg skal bytte kassa/overhale. Håpet var å bytte olje og filter noen ganger, men tidligere eier har kjørt en stund med slurende kasse:( Overhalingskit hos møller koster 20 lapper, så det utgår. Girkassekode er DVK. Noen som vet om noen utenlanske steder som kan ha slikt brukt? jeg fant ikke noe på ebay i statene eller tyskland. 90hp utgaven er kansje mer brukt i Norge, vil denne passe over? Er det slik at det ikke finnes noe peilepinne for automatkasse til VW? Jeg finner ikke noen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2008 (endret) På min kasse "multitronic" skal oljen "ikke" byttes. jeg har dog en bora med 2l bensin. Det er mulig det ikke er samme kasse. Har du fem eller fire gir forover? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2008 På min kasse "multitronic" skal oljen "ikke" byttes.jeg har dog en bora med 2l bensin. Det er mulig det ikke er samme kasse. Har du fem eller fire gir forover? Det at oljen ikke skal byttes er vel kansje ikke det lureste vw har sagt. Sunn fornuft sier jo at olja blir dårligere og automat trenger vel god olje for å holde et godt trykk inni kassa. Vet du hvilke kode du har på kassa? Skal vist stå i servicehefte eller den hvite lappen i bagasjen. Om jeg kan bruke bensinkasse blir det for litt enklere å få den på veien igjen. Hva med automatkasse fra mk3 eller passat fra midten av 90 tallet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2008 (endret) Har nettopp kjørt en vag-com skjekk og dette er resultatet. Address 02: Auto Trans Labels: 01M-927-733.lbl Part No: 01M 927 733 JQ Component: AG4 Getriebe 01M 4718 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 Ps. det er ikke peilepinne men når bunnpluggen skrues ut skal det kun komme litt olje. (det står ett nivå-rør opp inne bak pluggen) Det vil si at ved en gitt temp på olja skal man kun fylle opp i påfyllingsrøret til det begynner å renne ut i bunnpluggen. Haynes annbefaler at dette gjøres på et vag verksted for temp/mengde er kritisk for at kassa skal fungere riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2008 Et filterbytte og oljeskift skader ikke å prøve. Er vel omtrent samme kassen som tiptronic-kassene bare at de har en annen styring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2008 Jeg driver å jakter etter ny kasse, men det er ikke så lett. Billigere det enn å overhale. Monterer man oljekjøler og bytter olje gjevnlig burde jo kassa holde en stund da. Om man ikke kjører tulling. Å bytte filter og olje pleier å fungere om det gjøres med en gang man merker sluring. Den har desverre blitt kjørt en stund slik. Det er null reaksjon i rygging, men det er reaksjon framover ved turtal. Jeg får teste vag-com en dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...