#1 Skrevet September 16, 2008 (endret) lurer på et mulig motorbytte i min taudi100 tq 1987mod. har hatt så mye trøbbel originalmotoren atte jeg har gitt helt opp nå. lurer på om det er noen 20vt motorer som det går ann å sette inn istedenfor. tenker nå på hvorvidt om det må byttes ledningsnett og slikt. eller om det blir like dyrt som å overhale den som står i? takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2008 10vt du har nå? Ledningsnett må byttes ja, men ellers går det vel greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2008 har 10vt ja. alt av kabling te hele bilen må byttes altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2008 Holder med å bytte motorledningsnett da. Er vel 4 eller 5 ledninger som skal i sikringsboksen+ noen som skal ha 12v for å få start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2008 hehe da blir det jo litt enklere. hva ligger en grei 20vt på i pris da? noen som passe rett på org. girkasse uten mye kødd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2008 3b fra 12k og oppover, har sett ABY og AAN til rundt 15. Alle disse passer på kassa di. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2008 (endret) hva trengs av clutch,svinghjul? og hva med motorfester? må vite litt mere før jeg vil bruke mere penger på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 17, 2008 bumpibump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 17, 2008 Absolutt hele motorledningsnettet må byttes. Svinghjul fra en 10v turbo eller 200 20v passer med girkassen du har. Motorfester er likt. Det blir også litt jobb med intercooler og slikt. Problemet du har med motoren som sitter der skyldes vel helst det ustabile, kompliserte innsprøytnings/tenningssystemet på disse motorene, selve motoren er trolig god som ny.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 18, 2008 stemmerstmmer spangen. ke-jet er noe herk, i alle fall når en ikke har noe god peil på det!! så svinghjulet jeg har på min 10v turbo motor passer til for eks. 3b motor? når du sier absolutt hele motorledningsnett, hva ligger i det?? Vil være sikker på at jeg ikke lager altfor mye jobb av dette her hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 19, 2008 bumpibump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 20, 2008 opp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 20, 2008 Nå som motoren står der så gå heller for et hiddensprut på 10v'n! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 20, 2008 Enig med Ørjan Har jo som kjent (?) akkurat bygget om min 10vT til 034EFI, og må si at oppkoblinga av det hiddensprutet er absolutt ikke noe jobb å snakke om. Jeg brukte 2 ettermiddager på å koble opp alt. Med det kittet jeg kjøpte fra http://www.034motorsport.com , har vel hele prosjektet her blitt dyrere enn å kjøpe en 3B i grei stand og montere inn, men det er jo litt stil med 10vT da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 21, 2008 (endret) hehe har egentlig bare ventet på at noen skal få meg over til å bygge hiddensprut hehe, er så enig så enig men vil helst finne den billigste løsningen nå. og den mest driftsikre ikke minst hehe. mye har egentlig summen kommet opp i Ole. og hva har du egentlig gjort med motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 21, 2008 Den billigste løsningen er nok Megasquirt. Da kan du helt sikkert klare å bygge om til hiddensprut for 5000 kr. Men da er det litt mer hjemmemekk enn med et kit fra 034 da... Så langt har jeg brukt 24000 kr hos 034motorsport, 1500 kr hos AutohausAZ og rundt 6000 kr på Mekonomen og Biltema. Og så ryker det vel en 5-6000 på Svendsen eksos til uka... Ny clutch: 3000 kr Ny toppakning, vannpumpe, regreim, rådelagre og alle simmeringer: 2800 kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 21, 2008 ååå satan, er vel akkurat det jeg vil slippe å måtte punge ut med hehe. veit at det hadde vært dritkult men er de pengene igjen da. også vil jeg jo ha 10vt lagret tilfelle det skulle slå meg å renovere den. ingen umulighet det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...