#1 Skrevet September 16, 2008 Sliter litt med gangenpå 80'n innimellom! 2.0l 90hk ABT Virker som forgasser ising, men lurer på om det kanskje kan være en temp.føler? Bilen begynner plutselig når den er varm å ruse, gassen føles som av og på! Innimellom når jeg clutcher inn mot kryss dropper turtallet til 2-300rpm Plukket av pluggen m/to stikkere på insudet og turtallet øker! Noen som har noen formening? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2008 Nå er gangen helt umulig! Var ute å justerte regreim. Gassa opp litt for å høre etter lyd i rema. Da jeg slapp hendelen på gasseren etter 3-4gangen droppa turtallet til bånn, noe den har gjordt noen ganger i det siste når jeg har clutcha inn mot kryss! Vanligvis har det hjulpet å stoppe og starte igjen! Men ikke nå, starta igjen og bilen gikk på 12-1300 rpm dropper (stopper nok) henter seg innigjen når turteller har dalt ned forbi 800rpm.. Lukter og litt rart av den akkurat som om den får for mye. Hva kan dette være? Noen som har noen gode råd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2008 Ta frem startgassen og spray rundt innsugsslanger og slikt, er det ikke også en spacer på innsuget som kan lekke på disse, tro? Ellers er jo tempsensorer også et hett tips på disse! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2008 Det sitter 2tempfølere, den ene er til "motorstyringen" og den må du bytte ut. Ta bilde av motorrom så skal jeg peke ut hvilken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2008 Ta frem startgassen og spray rundt innsugsslanger og slikt, er det ikke også en spacer på innsuget som kan lekke på disse, tro? Ellers er jo tempsensorer også et hett tips på disse! Dette er vel en monojet (forgasser), sjekk pakningen forgasseren "står" på. Altså tettingen mellom forgasser og innsugsmanifold. Denne har en tendens til å sprekke, trekker da falskluft. lykke til ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2008 (endret) Da skal jeg sjekke ut disse tinga! Kom på at jeg skrudde av luftfilter boksen for å sjekke forvarmings-slangen min. Kan jo hende det har sprekt da (mere) Skal ta bilde, vet at det sitter to ved hverandre på toppen. Napper jeg av den med to stikkere forandres turtallet, den med tre stikkere går vel til instrumentet inne i bilen!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2008 Vært ute å prøvd bilen nå! Går ikke noe bedre, fikk sett ganske grundig på foringa, men synes ikke jeg ser noen ordentlig sprekk, iallefall ikke igjennom, men er liksom sån tørr gummi sprekker. Disse er akkurat det det går fra firkanta til rundt ned på innsuget Trodde og at bilen plutselig gikk normalt, den var stoppa litt etter jeg var ute å prøvde den, mens jeg så på foringa, da jeg starta opp igjen gikk den som normalt, så jeg kjørte en tur. Den gikk normalt 1km så samma leksa. Begynte å lure på om det var fordi jeg rørte ledningene som går inn på gasseren mellom gasser og blokk. Har og fått tatt bilde sigmund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 22, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=122732&highlight=monojet Har lett endel, kan dette være problemet mitt og?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2008 Hjelp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 26, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 28, 2008 Vært og prøvd å finne ut litt på bilen idag. Bilen gikk egentlig fint!? ligger på 11-1200 på tomgang, men det høres ut som om den stopper når jeg ruser og slipper, henter seg igjen rundt7-800. Et par ganger på prøveturen jeg tok virka det somom den kutta helt.. Startgass på gummiflensen, null reaksjon. Ohm'et blåtemp.sensor, 3,5kohm kald 160ordentlig varm Gått over alle koblinger med oxid-clean Koblet ifra lambda, nulle reaksjon, ingen endring i turtall Noen som sitter på noe mer jeg kan prøve?? Kan det være lambda? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 28, 2008 Nå har jeg sitti på forumet nesten i hele dag å søkt på mulige feil på monojet-driten! Har ikke sjekka vakum til bremsekraft, og heller ikke fått sjekka potensiometeret på gasseren! HJELP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 29, 2008 Ta ut alle reléer som har med motor etc. å gjøre, sprett de fra hverandre (uten å ødelegge, doh.. ) og sjekk om loddingene innvendig er bra. Hadde en drittfeil på cabben som bare var en dårlig lodding i et relé! (2.0E ABK med Digifant, men er vel mye samme greiene) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 29, 2008 Har nesten samme problem på min nå, når jeg gir på så kommer det endel rykkinger... Tomgangen er heller ikke som den skal, hørers ut som en sjektemotor til tider ( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 8, 2008 Skjønner ikke en drit nå!! Bytta gasser den er eldre og litt annerledes, står herhttp://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=138841 Bytte blåtemp sensor og!! Vil ikke være kompis denne bilen nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 8, 2008 Et tips litt i blinde: Jeg opplevde at min gamle 80 gikk slik du beskriver etter et registerremskifte. Det viste seg at jeg hadde montert remen en tann feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 8, 2008 Et tips litt i blinde: Jeg opplevde at min gamle 80 gikk slik du beskriver etter et registerremskifte. Det viste seg at jeg hadde montert remen en tann feil. Har tenkt tanken, men synes det er litt rart vis det er det! Gikk bra lenge etter rem skifte, begynte å feile, jeg skifta strammeren på rema, funka etter det og! Så begynte å feile. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 9, 2008 Sjekket du relé for bensinpumpe og motorstyring under dashen? Som jeg sa, er ikke de av beste kvalitet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 9, 2008 Sjekket du relé for bensinpumpe og motorstyring under dashen? Som jeg sa, er ikke de av beste kvalitet.. Skal få sett på de! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...