Svart skokrem på skinnseter??

Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke fått testet ut svart skokrem på skinnsetene mine, og han som nevnte det for meg en gang husker jeg ikke hvem var :P

Er det noen som har erfaring med dette?? Tenker da mest på tørketid, og om det farger av på klær. Er det noe man kan smøre på etterpå som "forsegler" dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte svart skokrem på mine seter i 200 20v'n. De var brune og sprukne noen steder. Tok setene ut av bilen så jeg hadde greit med rom å jobbe på, og så slapp jeg å parkere bilen slik at setene ikke ble stekt i solen mens jeg holdt på.

 

Smurte på et greit lag, og jobbet det ned i setene med børsten. Jeg var og skeptisk til å begynne med, men etter noen timer var de helt tørre. Testet med hvitt papir mange ganger før jeg turte å sette meg i de, men fargen satt finfint og setene ble både svarte og myke igjen. :) Holdt fint det året jeg hadde bilen før jeg solgte igjen. Anbefales. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mine er også litt brune og sprukne, spesielt nakkestøttene bak. Dette er jo for godt til å være sant :) hehe. Husker du hvilke type skokrem det var? Takk for at du prøvde før meg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den svarte boksen, samme type som jeg brukte i forsvaret på støvla. :)

Boston? Husker ikke vet du. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den svarte boksen fra forsvaret heter Kiwi, og selges "overalt". Gjorde det samme med førersetet i min A6, det ble helt knall igjen. Ser det begynner å bli en anelse grått i sprekkene nå, ca 10 mnd siden jeg brukte Kiwi...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kiwi var det ja!

Vidundermiddel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt, trygt og billig!! Må nesten slenge på meg Kiwi skjorta som jeg fikk av en kjenning som jobber der når jeg smører på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dimma forresten etter 1 mnd i armyen, så jeg la hvertfall IKKE merke til navnet på skokremen. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med dette vidundermiddelet Marius Torkehagen selger hos pimpride.no (ligger tråd her) ?

Det virker jo ganske bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En god mulighet ja, men skokremen er billigst :P satser på å få gjort dette ganske snart, å skal ta før og etter bilder. Har trua på dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden hele familien min driver med hester, har jeg alltid brukt samme produktene i skinnsetene som de bruker i saler osv. Da er det først salsåpe, så en skinnpolish. Resultatet er kjempemykt skinn som det ikke blir sprekker i. Når du først har sprekker må du nok bruke noe farge ja.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterbehandling for skinnn har jeg. Kjøpte noe leather care-kit fra Bohus. Men må ha noe med farge i først ja, og så etterbehandle jevnlig etterpå. Får sende deg en bestilling viss ikke det Bohus greiene faller i smak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VEL.....Da har jeg gått over med Kiwi skokrem på setene. Resultatet ble ikke noe særs synlig på bilde, men de ble mattere, mykere og fikk fyllt "porer" og sprekker med litt farge. Hadde i grunnen forventa meg mer, men bilen er jo 11 år gammal. Nå har jeg hvertfall en god grunn til å etterbehandle setene, i forhold til før. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du nevner at de ble mattere.. Har du pusset over de ordntlig med en ren skobørste?? det bør gjøre susen for å få de til å skinne mer ihvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golfen min så brukt jeg svart skokrem og pusset over med strømpebukse. Da kommer blankheten tilbake og resultatet bli mye bedre. Brukte dette "trikset" på de svarte vangene i skinnstolene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil faktisk ikke at den skal skinne så fælt, syns det ser så fake ut. Men det er min mening. Jeg gikk ikke over med børste nei, siden jeg ikke tok ut setene. Brukte noen gamle t-skjorter og klaska på og fordelte jevnt etterpå. Dette gjorde jeg på lørdag, og gikk i dag over med skinnrens og skinnkrem fra bohus, og det var ikke mye som farga av på svampene. Nå er de hvertfall mykere, og "passe" svarte med tanke på at setene ser jo ikke nye ut.

Kan liksom sammenligne det med dashbord i en gammel bil. Viss du tørker over det med sånn turtle interiør svamp som er noe fettete, så ser det bare dumt ut etter min mening. Og slik hadde jeg sett på setene også viss dem blenda meg i sola.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper de har et register ja, skinnprøve er vel mest om skinnet har en spesiell farge. Bare å sende de en mail :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet. Har aldri hatt noe swisswax produkter, er jo så himla dyrt, men denne må jeg kunne stå i. Så blir produkt-hylla mi i garasjen litt "rikere" :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper de har et register ja, skinnprøve er vel mest om skinnet har en spesiell farge. Bare å sende de en mail :)

 

Da har jeg sendt en mail til dem for å høre hvordan dette kan løses praktisk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si i fra hvordan det går :)

 

Det skal jeg gjør, poster svaret med en gang jeg har fått det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er svaret jeg fikk:

 

Hei Trond,

 

og takk for henvendelsen!

 

Ja, det kan være problematisk å finne skinnprøve når det dreier seg om delskinn. Jeg antar delskinnet ikke strekker seg under setet slik at det kan tas prøve bak innfesting?

 

Da har vi to muligheter og det er kanskje greit å prøve alt 1 først:

 

1) Send oss info om modell, år og farge på interiør (gjerne kode om mulig). Swissvax har etter hvert er stort register av farger, så det kan fort hende den ligger i arkivet-

 

2) Du kan forsøke å få lånt en Pantone farge blokk (slik som du kan svinge ut ark med fargeprøver - ) og matche fargen på setet og i blokken og deretter sende navnet i fargen i blokken til oss. Slike blokker har de gjerne på fargehandler, trykkerier, grafiske bedrifter, etc- De er dyre å kjøpe så det er greiest å få lånt.

 

PS; Om det er svart interiør så er det enkelt, da skal du har F034 - standard svart.

 

Mvh Dag

Swissvax Norge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.