#1 Skrevet September 16, 2008 I går kveld da jeg var ute å kjørte (Like etter jeg hadde kjørt ned i en litt stor dump, uten at jeg vet om det har betydning..) så begynte batteri- symbolet å lyse i dæsjen, og teksten DYNAMO WERKSTADT dukket opp.. Jeg kom meg jo da hjem, men merket alt da at et var lite strøm igjen på bilen, det begynte å komme klikke lyder fra sikringsboksen, og lys ellers i bilen småblinket.. Brått så begynte alt av esp og abs lamper å lyse.. Det skyldtes jo for lite spenning til rele`ne og sånt.. Målte under 11 V ut fra dynamoen, og da jeg stoppet bilen, kom det en rar "blåse" lyd fra dynamoen, akkurat som det var noe som ikke stoppet. Var jo et lite prosjekt å få den ut også, for en som ikke gjør sånt hver dag Så da var det til å få seg en ny dynamo Sjekket hos Mekonomen og de skulle ha 5 laken for en ny, men 3400 kr for innbytte. Så blir vel en sånn løsning. Hvordan kan jeg se om det er regulatoren eller selve dynamoen som er ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2008 Fikk testet den hos Mekonomen, og det ble konstatert diode feil, så ny ble bestillt.. Er dette vanlig problem med VW? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...