Dynamo bytte på Passaten..

Anbefalte innlegg

I går kveld da jeg var ute å kjørte (Like etter jeg hadde kjørt ned i en litt stor dump, uten at jeg vet om det har betydning..) så begynte batteri- symbolet å lyse i dæsjen, og teksten DYNAMO WERKSTADT dukket opp.. Jeg kom meg jo da hjem, men merket alt da at et var lite strøm igjen på bilen, det begynte å komme klikke lyder fra sikringsboksen, og lys ellers i bilen småblinket.. Brått så begynte alt av esp og abs lamper å lyse.. Det skyldtes jo for lite spenning til rele`ne og sånt..

Målte under 11 V ut fra dynamoen, og da jeg stoppet bilen, kom det en rar "blåse" lyd fra dynamoen, akkurat som det var noe som ikke stoppet.

DSC02092.jpg

Var jo et lite prosjekt å få den ut også, for en som ikke gjør sånt hver dag :P

Så da var det til å få seg en ny dynamo :S Sjekket hos Mekonomen og de skulle ha 5 laken for en ny, men 3400 kr for innbytte. Så blir vel en sånn løsning. Hvordan kan jeg se om det er regulatoren eller selve dynamoen som er ødelagt?

DSC02095.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk testet den hos Mekonomen, og det ble konstatert diode feil, så ny ble bestillt..

Er dette vanlig problem med VW?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.