defekt setevarme 04 A4 Avant S-line

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har nylig anskaffet (og meldt meg inn i klubben...) en 04mod A4 TDIq Avant S-line, delskinn. Setevarmen for førersetet gir en utrolig effekt kun i korsryggen, ingenting i baken/sitteputa. Selv på laveste innstilling blir korsryggen glovarm. I passasjersetet er alt normalt. Har noen tips til hvor jeg bør feilsøke og hva jeg skal se etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo! Jeg har nylig anskaffet (og meldt meg inn i klubben...) en 04mod A4 TDIq Avant S-line, delskinn. Setevarmen for førersetet gir en utrolig effekt kun i korsryggen, ingenting i baken/sitteputa. Selv på laveste innstilling blir korsryggen glovarm. I passasjersetet er alt normalt. Har noen tips til hvor jeg bør feilsøke og hva jeg skal se etter?

Velkommen i klubben!

Visst bilen er Norsk så er det bare å dra til Møller og få det fikset. Regner med det går på reklamsjon. Er forventet å vare lengere en 4 år!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben!

Visst bilen er Norsk så er det bare å dra til Møller og få det fikset. Regner med det går på reklamsjon. Er forventet å vare lengere en 4 år!

Det er riktig det ja, men som oftest er det kunden selv som ødelegger setevarmerne. Står du med knærne i sete mens du støvsuger så ødelgger du setevarmerne og det skal jo ikke gå på garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har fått fikset dette på min bil nå i vår, så har du norsk bil så bør du få dekket dette også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ett varmeelement i sitteputa og ett varmeelement i ryggen og disse er paralellkoblet? Hvis elementet i sitteputa da har åpent brudd/ledningsbrudd/kontaktfeil vil hele strømmen gå gjennom elemetet i ryggen og dette vil bli overopphetet slik jeg opplever? Kontaktene under setet, er det en felles kontakt for sitteputa og ryggen, eller er det en kontakt for sitteputa og en kontakt for ryggen? I så fall, hvilken er hva? Det er i allefall fire kontakter som jeg ser.

Reparasjonsmanualen jeg sitter med beskriver demontering av midtkonsollen og spenning og ohm-måling i kontakt "F" med en testboks tilkoblet i kontakt "D". Jeg har selvfølgelig ingen slik testboks og lurer derfor på om det finnes en Petter Smart-løsning for å lokalisere feilen jeg tror ligger i setet FØR jeg ev. leverer bilen til verkstedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også dette problemet i min A4 2005. Denne var importert fra Sverige av forhandler.

Forhandleren har fortsatt 5 års reklamasjonsrett på det elektriske så jeg tok saken direkte mot han.

Han nektet selvfølgelig og mente dette var en slitedel. Tok saken videre til forbukerrådet og fikk medhold der.

Så fremst ikke forhandler kan bevise "feil" bruk av setet så er det ingen problem.

Kjør på mot forhandler. Varmesetet er dyrt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.