Full lakkrens av 94 mod. Passat Variant

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Jeg tenke å ta enn full lakkrens på bilen min. Trenger da noen råd å tips om hvordan jeg skal gå frem for å få best mulig resultat. Bilen har enn del småriper rundt om, spesielt på begge bakskjermene og støtfangeren foran, som jeg gjerne skulle hatt bort (fanger er vel muligens litt vanskelig å slipe noe på, pga plast), så dermed vurderer jeg å vannslipe der hvor de verste ripene er. Noen som har noen mening anngåede det å vannslipe for så å polere opp igjen bilen ? Jeg bruker Meguiars sine poleringsprodukt : rock :

 

Takker for alle svar..;) !

 

Legger med ett bilde av utgangspunktet:

SL700436.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å vannslipe i vei, det : smil :

Men ikke gå på med grovere enn 2000 grit...

Så rubber og polerer du etterpå. Blir så bra, atte! Hehe...

 

Ta mange bilder!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv Cut and polish nr 86 fra meguiars med maskin å litt grov pad først,får du ikke vekk ripene da,kan du våtslipe;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke veldig vanskelig og våtslipe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er ikke vanskelig.

Er bare å bruke veldig veldig fint slipepapir og vann.

Men hvis man bruker for grovt, er det fare for at man ikke får stripene bort når man polerer opp området etterpå.

 

Jeg vil anbefale å prøve først med lakkrens, det tar de fleste små striper.

Hvis ripen er så dyp at lakken mangler helt, må du fylle i med ny lakk (og eventuelt klarlakk)

 

Sliping, rubbing og poleringe er egentlig ganske enkle prosesser.

man fjerner mattheten og vaske stripene ved å "slipe" bort den øverste delen av lakken,

slik at man sitter igjen med en blank overflate :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode råd og tips: rock :. Skal prøve å få tatt enn del bilder underveis ja !!!!

Men nå bærer det til Tyskeland og Wolfsburg for fabrikkbesøk hos Volkswagen i morgen tidlig, frem til tirsdag, så blir nok ikke noe gjort før uti neste uke, eventulet uka etterpå : vinke : !!!!

 

"NB: Noen fordeler er det ved å jobbe som bilopprettar, hos Møller Bil ! :nana: "

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er ikke vanskelig.

Er bare å bruke veldig veldig fint slipepapir og vann.

Men hvis man bruker for grovt, er det fare for at man ikke får stripene bort når man polerer opp området etterpå.

 

Jeg vil anbefale å prøve først med lakkrens, det tar de fleste små striper.

Hvis ripen er så dyp at lakken mangler helt, må du fylle i med ny lakk (og eventuelt klarlakk)

 

Sliping, rubbing og poleringe er egentlig ganske enkle prosesser.

man fjerner mattheten og vaske stripene ved å "slipe" bort den øverste delen av lakken,

slik at man sitter igjen med en blank overflate :D

 

Definisjonen "lakkrens" er ganske utvannet, er jeg redd...

Det JEG regner som "lakkrens" er clay, altså for å rense lakken før polering.

Dette fjerner absolutt ingen riper.

 

Det er riktignok ikke vanskelig å våtslipe, men man skal ha i bakhodet at man faktisk fjerner lakk når man holder på. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal våtslipe bør papiret legges i vann dagan FØR, bare ett lite tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.