#1 Skrevet September 18, 2008 Som overskriften sier så har bilen min helt kullsvarte plugger. De er tørre, så det er ikke noe olje som gjør dette. Jeg har sett på den oversikten over hvordan pluggene skal se ut, og der står det at motor kanskje har feil luft/bensin blanding. Jeg føler faktisk bilen får for lite bensin. Jeg har prøvd å kjøre bilen uten luftmengde måler også. Da blir pluggene helt perfekt. De blir da lysebrun. Og bilen går merkbart bedre. Til info så går bilen jevnt og fint med og uten luftmengdemåler, bare går ikke like godt med. Og slik jeg har forstått det så får den litt ekstra bensin når man kjører uten måleren. Noen som vet hvor problemet ligger??? Håper ikke dere sier luftmengdemåler da denne er byttet tre ganger tidligere.. Takker for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2008 Kullsvarte plugger tyder på at du har for feit blanding hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2008 Mener du da at den får for mye bensin? Eller for mye av bensin og luft? Men uansett litt rart at pluggene blir fine når bilen går uten luftmengdemåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 18, 2008 Svarte plugger, fet blanding. Kan det være at du har en lekkasje på intercooler systemet ditt? Da blir det jo til at bilen går fetere. Da den suger falsk luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2008 Jeg har hatt lekasje på intercooler systemet før, og da hostet og harket bilen som bare det. Det er satt på nye slanger og slangeklemmer er skrudd skikkelig til. Tror ikke det er her problemet ligger.. Kan jo ta feil selvfølgelig. Kan ta en ekstra trykk test bare for å være sikker. Men ellers noen som har ett forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 18, 2008 Kan være luftmengdemåleren din også siden den går bedre uten denne tilkoblet, eller som sagt over her luftlekkasje etter lmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...