Nye felg og vinterdekk til min S6

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal gå til innkjøp av vinterdekk og felg til min s6 C4. Har noen spm i denne forbindelse:

 

1). Hvilken dim anbefaler dere. Hadde tenkt 16" evt 17". Vil ikke ha større grunnet kjøreforhold om vinteren her nordpå.

 

2). Hvilken dekkdim må jeg ha på 16" og 17" ??

 

3). Hadde tenkte meg rs4 type2 felger. Noen tips til gode priser på disse?

 

Takk for evt. tilbakemelding

 

Mvh

 

Jan-Åge:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 16" er 205/55-16, 215/55-16 og 225/50-16 muligheter, på 17" er 205/50-17 og 225/45-17 det som bør brukes. Bare pass på at loadindex på dekkene samsvarer eller overgår det som står i vognkortet.

 

Dekkdimensjon avhenger også av bredde på felgen. Kjøper du 8" brede felger hadde jeg gått for 225, har du 7" eller 7.5" kan også 205 brukes. I 17" finnes det ingen dimensjon i 215-bredde som er brukbar. Brede felger i forhold til dekk (strekk) fungerer ekstra dårlig om vinteren. (i tillegg ser det etter min mening helt idiotisk ut)

 

Jeg anbefaler 205/55-16. Det er kurant dimensjon hvor dekk ikke er sinnsykt dyre samtidig som det fungerer bra på alt slags vinterføre. Ikke kjøp billigdekk, det er kjempeforskjell!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for rask og bra tilbakemelding:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på en liten ting når du kjøper "vinter"-felger.

Dess mer åpne dem er, dess mer snø og is samler seg i dem.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å leter etter det samme, har vel egentlig bestemt meg for 17" eller 18" felger med dekk. Blir vel da 225/45/17 eller 225/40/18 tenker eg. Er mest vann og is her i Bergensområdet på vinteren og lite snø, så vet ikke helt hvilke dekk eg skal gå for men blir piggfritt ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.