stort forbruk etter chipping...

Anbefalte innlegg

synes diesel forburket har gått ganske mye opp etter at jeg fikk chippet passaten min.. ligger på rundt litern på mila.. men det er stortsett bare bykjøring jeg har.. er ikke det mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva brukte den før chip da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruket er proposjonelt med effekt delt på høyrefoten.

 

Dvs at når du nå har fått mere effekt, er det morsommere å bruke høyrefoten. Og da blir det større forbruk.

 

Det er ikke så mye annet som kan gjøre det. Feil program da evt.

 

Du har chippet, og ikke bare brukt jalla-boks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har brukt tsracing.. dem har ordentlig chip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg tatt en tlf til Tommy og hørt med han.. Virker etter ryktene å dømme som han stort sett er meget service-innstilt..

 

For dersom kjørestilen ikke er endra så skal vel forbruket stort sett gå litt ned når en chip'er biler.. Trodde jeg ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at eg chippa bilen min hos TS, så har eg hatt max forbruk på 1,17 på ein tank. Og gassfoten min er ihvertfall like spensig som før chipping. På langkøyring ned på ca 0,6.. :D

 

Bilen er ein 98 mod A3 1.8T Steg 3/Hohenster

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har chip fra TS. Laveste forbruk jeg har målt er 0.89 dette er med steg fire....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jørn Grande Skogvoll

steg fire?

ja?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bruker nok mer etter chipping den oxo vil j tru.. Men som nevnt oppi her, det kan ha noe med høyrefoten å gjøra........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har steg 5 fra Ts og min bruker under literen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Jeg har steg 5 fra Ts og min bruker under literen...

Kva inneheld Steg 5??

Chip

Luftfilter

Resirkvent

Eksos

Turbo

Ic

Dyser

?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet

Kva inneheld Steg 5??

Chip

Luftfilter

Resirkvent

Eksos

Turbo

Ic

Dyser

?????

Du fikk med deg nesten alt der ja;) besintrykksregulator også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Du fikk med deg nesten alt der ja;) besintrykksregulator også.

Har du gjordt dette sjølv eller?

Mykje arbeid å skifte turbo, montere ic?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ts bytta alt men er der ikke særlig mye jobb. Ic var enkelt og montere...bare kutte litt i alu bjelken bak fangeren og den passet fint inn:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei Christian

 

Hvor mange hester er det i steg5? Har du byttet clutch og svingjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sigbjørn Røst

hei Christian

 

Hvor mange hester er det i steg5? Har du byttet clutch og svingjul?

245hk/365nm

kjører fremdeles på org clutch/svinghjul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

 

Har ca 210 hk etter chip luftfilter og eksos bytte av Simco i Sarp. Ble rådet å bytte clutch før jeg gikk videre. 17 000 ferdig mont abt clutch og svinghjul..

 

Merker du noe på din clutch nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sigbjørn Røst

Ok.

 

Har ca 210 hk etter chip luftfilter og eksos bytte av Simco i Sarp. Ble rådet å bytte clutch før jeg gikk videre. 17 000 ferdig mont abt clutch og svinghjul..

 

Merker du noe på din clutch nå?

Får vel sikkert før problem på ein bil med quattro enn ein grevling... Dersom du ikkje har sterkare clutch i utgangspunktet da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sigbjørn Røst

Ok.

 

Har ca 210 hk etter chip luftfilter og eksos bytte av Simco i Sarp. Ble rådet å bytte clutch før jeg gikk videre. 17 000 ferdig mont abt clutch og svinghjul..

 

Merker du noe på din clutch nå?

Har kjørt 70.000km med det oppsettet der og merker ingenting til at clutchen begynner å bli dårlig.....har også kjørt to ganger på rudskogen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

 

Satser på å ha ny clutch og mer hk til sommerdekken skal på neste gang.. ikke d at jeg har tatt de av enda:), så jeg har god tid en så lenge!

 

Hvilken dompvent skal man velge? Vil ikke ha lyd, bare raskere respons..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sigbjørn Røst

Ok.

 

Satser på å ha ny clutch og mer hk til sommerdekken skal på neste gang.. ikke d at jeg har tatt de av enda:), så jeg har god tid en så lenge!

 

Hvilken dompvent skal man velge? Vil ikke ha lyd, bare raskere respons..

Kjører med Forge resirk. og er meget godt fornøyd med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.