Ålesund: Hvor selger de god motorolje?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Hvor i Ålesund kan jeg kjøpe motorolje til RS2en ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mekonomen selger castrol eller så sparer du endel 100 lapper på oljelageret.no, kjøpte nettopp 20liter 5-40 plus olja fullsyntetisk for litt over 1000 kr, rabatter + kasse tilbud.

Edit: Vis du vil kan du sikker få kjøpt noe av meg da jeg har 22 liter:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Georg Storsletten på forumet her selger Agip til gode priser. Ligger en tråd på forumet en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 liter for den prisen? WOW! :)

Hva slags olje da?

Kjøpte meg ei kanne Castrol Edge Super 10W60 på Mekonomen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 liter for den prisen? WOW! :)

Hva slags olje da?

Kjøpte meg ei kanne Castrol Edge Super 10W60 på Mekonomen..

ikkje kjør 5-40 på en 20vt. Da vil du garantert bli plaget med ventilklappring.

Jeg kjørte på 5-50 Mobil 1 og da tikka den litt etter hardkjør.

Nå kjører jeg Valvoline 10-60 FS og vil si at det er en MEGET god olje.Oljetrykket gikk også opp ca 0,5bar på tomgang. (2.5 bar)

Eller så Petter sa her. Agip 10-60 er også en veldig bra olje. Er jo det store gutta kjører på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okok..

Da skal jeg ta kontakt med han som selger Agip, når jeg nærmer meg neste friperiode :) Denne er desverre over mandag, og da ser jeg ikke bilen på en stund :(

Oljetrykket i min er nå 2,7 bar på tomgang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bunker Oil!

Helt syke priser, 75,- pr liter 5w50 rally formula.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bunker Oil!

Helt syke priser, 75,- pr liter 5w50 rally formula.

Å?

Nede på kaia, ved Hessa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Det er mulig at 75,- var +mva, husker ikke helt. Det er bare å ta en telfon til dem og høre hva de skal ha. Det er vel greiest å kjøpe en 20L når det likevel er såpass rimelig, jeg kjøpte 3x20L :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den mobil 1 5w-50 er absolutt å anbefale. den har full smøre effekt opp til 160 grader

jeg har kun gode erfaringer med denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den mobil 1 5w-50 er absolutt å anbefale. den har full smøre effekt opp til 160 grader

jeg har kun gode erfaringer med denne.

No er vel en Rs2 litt mer kresen på uljå enn en 8v da :)

En 8v tikka like mye uansett :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10W-60 har i mine øyne ingenting å gjøre på en bil i vanlig gatebruk. Det er en racingolje som blant annet ikke er laget for lengre skiftintervaller som man har på en vanlig gatebil.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10W-60 har i mine øyne ingenting å gjøre på en bil i vanlig gatebruk. Det er en racingolje som blant annet ikke er laget for lengre skiftintervaller som man har på en vanlig gatebil.. ;)

Jepp, 10w-60 trives ikke før oljetempen er oppe i ca 120 grader. Hvor ofte ser man det til vanlig gatebruk?

Ved temperatur under det smører og beskytter en tynnere olje bedre. For tykk olje som belastes for hardt før den har nådd ideal temperatur kan gi luftbobler ved høyt turtall. Dette kan gi metall mot metall kontakt med ødelagte lagere og bøyde råder som resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det ikke clas olhson som vant oljetesten som et blad hadde da? trur den slo en del oljer, men har ikke prøvd selv, er litt skeptisk, hehehe:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde den Liqui Moly oljen deres på en -93 BMW 320i, og den har aldri tikka så jævlig som den gjorde med den olja. Kjørte den et par tusen km, og den var om mulig blankere når den ble tappa av enn på. Hadde på en skvett på 200'en min og en gang og da begynte den å lekke i fronten bak registerreim dekselet. Ikke anbefalt fra min side hvertfall... Anbefaler en telefon til Bunker Oil. Det er original Mobil 1 olje, direkte importert fra hovedkontoret til Mobil 1 i Europa. Ikke noe Europris drit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den man får på Europris er også så ekte som bare det, men den er av USA-type, hvor Mobil 1 er en hel serie med oljer i mange forskjellige viskositeter. Like bra som den europeiske, bare andre viskositeter.

Angående Liqui Moly er det et anerkjent merke her i Tyskland og ikke noe jeg hadde hatt betenkeligheter med å bruke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg driver og ser etter olje jeg også. Jeg tenkte å kjøpe en på bilextra, er ikke noen racingbil jeg har så jeg trenger bare vanlig motor-olje. Hva betyr 5W-40 ? Jeg har null peil på dette og jeg vil ikke ha noen drittolje, men som også sagt så vil jeg ha en rimelig olje siden jeg ikke har noen racingbil, noen idèer om dette?

Oljen jeg tenker å kjøpe heter "CDCardic 5w/40" og det er 5liter for 299NOK.

Istedenfor å kjøpe på oljelageret.no som skal ha dobbelt så mye for like mye olje. Er dette et dumt valg eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bunker oil som skal ha samme pris for Mobil 1 0w40

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes prisen på oljelageret.no har gått endel opp i det siste. I sept 07 betalte jeg 275.- for 4 liter, nå koster samme 400,-

Har vi noe rabatt der? Event kode?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg handla 20 liter olje på bunker'n. 5w50 om jeg ikke husker helt feil, mobil rally og noe greier.

Jeg har sverga til tema oljen i mange år nå, kansje denne er bedre ved banekjøring også:)

Super service og god pris, fikk fin rabatt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felleskjøpet..

har olje til traktorer.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har olje til traktorer.....

og plentraktorer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kunne jeg jo like gjærne tappet råolje "fra krana" på jobben ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og plentraktorer....

og sikkert kantklippere....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.