Hvilke felger rommer STORE bremser?

Anbefalte innlegg

Som nemnt i tittelen er jeg på jakt etter nye felger. Da i str. 17" eller 18".

Eneste felgen jeg hvet om som rommer store bremser er Compomotive MO. Finnes det andre felger som har så god plass?

Kjører 8x18 ET35 nå med 15mm spacer nå, med tanke på hjørnet på kaliperen er det ca. 3mm klaring til felg nå.

Har ikke plass til mer utover nå, da må jeg eventuelt valse mer.

 

Her er bildet av "problemet mitt" ;)

 

DSC00209.jpg

 

DSC00206.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS CH har ganske så god plass. OZ Super/Ultraleggera skal vel også ha god plass, såvidt jeg vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags brakett har du egentlig bak de R8 kalipperne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3mm er nok, men jeg er lei av felgene og vil ha nye!

Eneste grunn..

 

Custom brakett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye ca kostet r8 bremsekitt? litt ot, men men :P

 

Eventuelt noe sånt noe?

ozsupertgt.jpg

oz_supertour_wrc_w_ci3_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordinær utsalgspris på Møller komplett uten bremseslanger og brakett er ca. 35 feite. Det betalte IKKE jeg! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå trodde jeg compomotive sitt fortrinn var at det var plass til bremser med stor diameter under, i forhold, små hjul i diameter.

 

Når det kommer til felg og caliperklaring er det først og fremst felgdesignet som avgjør. Grovt sagt betyr mye kant liten klaring da backsettingen minker. Vil tro felger med utoverbuede eiker vil svelge store stygge utbyggende calipere som dine. :) Vil tro det er dette som er "problemet" ditt, selv om de heller ikke så veldig små ut i diameter heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå trodde jeg compomotive sitt fortrinn var at det var plass til bremser med stor diameter under, i forhold, små hjul i diameter.

 

Når det kommer til felg og caliperklaring er det først og fremst felgdesignet som avgjør. Grovt sagt betyr mye kant liten klaring da backsettingen minker. Vil tro felger med utoverbuede eiker vil svelge store stygge utbyggende calipere som dine. :) Vil tro det er dette som er "problemet" ditt, selv om de heller ikke så veldig små ut i diameter heller.

Det var akkurat det jeg tenkte på! Har du noen felg eksempel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Team Dynamics har vel noen felger som er bra på dette, i hvertfall 15/16" designet. Heter Race 1 og Race 2 om jeg ikke husker feil

 

Du kan jo sende mail til Compo med mål på bremsene dine, så sier de om de har noen som passer og hvilke det er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du testet Sportec? Har MYE klaring bak mine original bremser ihvertfall....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Team Dynamics har vel noen felger som er bra på dette, i hvertfall 15/16" designet. Heter Race 1 og Race 2 om jeg ikke husker feil

 

Du kan jo sende mail til Compo med mål på bremsene dine, så sier de om de har noen som passer og hvilke det er

Takk for tipset! Har egentlig lyst på en felg som er litt mer diskret og pen enn Compo. Siden bilen ser såpass diskret ut ellers. Compo skriker liksom ut motorsport!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha compomotive må det bli med mye innpress...er rimelig dårlig plass der med 25-45mm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse Team Dynamics Pro Race felgene 1.2 er sterkt vurdert på banebilen...Råtøffe felger, og svelger stoore bremser :)

 

PRO_RACE_12_BLK.jpg

 

Ikke er det så gæli pris på disse heller :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er i hvertfall et klasseeksempel av et luksusproblem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor store er skivene på S2en din, JC?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt problemer med OZ felger som ikke gir nok klaring.

Det var med 330mm greddy bremser på 17" felg.

 

20" Wolk felger gikk fint med 400mm Tarox bremser.

Det var noen slike svarte med rød strek ytterst.

De hadde sikkert vært rå på din bil.

 

 

Du får lage deg en skisse og ta med rundt i butikkene

der du finner en felg av interesse.

Vanlige A4 18" felgene tok borti calipperene på mitt 330mm K-sport sett.

 

 

 

Kan du ikke kjøpe deg noen R8 felger da? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.