TIPS? 2,3E NG motor stoppet under kjøring.

Anbefalte innlegg

var ute å kjørte en tur i kveld med en kammerat,plutselig stoppet bilen under kjøring,fikk trilla meg inn på ei busslomme prøvde å starte bilen,men ikke tegn til liv,sjekket først at kammen gikk rundt det gjorde den(registerras tenkte jeg det kunne være først)

vi tauet bilen hjem,så sleit slepetauet,fikk trilla inn på ei ny busslomme,prøvde å starte den igjen,det gikk ikke. fikk tauet bilen hjem de siste 300m,prøvde å starte bilen igjen,da STARTET den med ei gang,starter nå/går som et skudd igjen,noen som har noen tips hva dette kan skyldes?

 

MVH Geir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med en 2.2E en gang. Der var det hallgiveren i fordeleren som var defekt sånn at den sluttet å virke og motoren stoppet når den ble varm. Lot den stå litt så den ble kald, så startet den igjen.. Skiftet fordeler og alt ble bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkeno moro det der...

Men det stemmer nok at det er halvgiveren...Opplevde det samme på min 90 2.2E i fjor. Starta og gikk som ei klokke når den var kald, men ville ikke når den var varm....

Men det ordna seg! 4000,- i deler......Bensinpumpa gikk i samme slengen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem med cabben. Bytta fordeler, alt vel etterpå.

Koster ca 2000 i innbytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

daså,får satse på det ikke skjer noe mere kødd,gidder ikke bytte den før den er helt uvillig,trossalt bare skjedd ei gang så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig å stoppe i rush-trafikken eller noe, da...vet jo aldri når den ikke vil mer...

På min oppdaget jeg det ved halv sju tida om morgenen første gang... Da stoppa den tre ganger like etter hverandre.. Så var jeg ute og kjørte ved fire tida igjen samme dag, og da var det bom stopp!! Flaks at Skien Bil lå 100m borti gata! Var litt lang i trynet da(!), trudde jo aldri femmeren skulle stoppe...Men jeg fikk beskjed der at det var stort sett det som kunne hende med de og.....Den var jo rulla problemfritt 215 000km, så da må en regne med at det kommer noe....

 

Lykke til ihvertfall!!

 

-Brom, brom-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tsk,stopper den så skal den få lov til å stå der å brenne i h........,låner meg bare en bil på jobb da..,er påkosta nok som det er det året jeg har hatt den så er ikke klar for no ny fordeler nå,hehe. får følge med på saken..,blir sikkert no budsjettsprekk å få ordna:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.