#1 Skrevet September 19, 2008 Hei:) En arbeidskolega av meg har en passat 3bg 4 motion men i motorromet sitter det en v6 30v. Bilen er import fra italy. Mrn spørsmålet er om dette er en 2,8 bensin? Han er usikker selv på motorvolumet. Bilen går forresten veldig godt også er det manuel kasse i den!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2008 Nå skal vel dette stå i vognkortet:) Passaten ble levert med en 2,8 v6:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2008 I så fall er det en 2,8 30V. Den gamle 12V'en var helt ute av bildet da 3BG var aktuell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2008 Ja tror også det må være 2.8 litern. Ja det står nok i vognkortet men det fant han ikke der og da. Men rimelig heftig med v6 30v 4 motion og alt utstyr også med manuel gir! Dette er en sedan, ikke stasjonsvogn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2008 Dette er nok den relativt vanlige 2.8literen med 193 hk som er i både 3b og 3gb. Her til lands er de fleste med tiptronic grunnet de har vært varebil (en fikk ikke Passat varebil med manuell grunnet for liten vekt). Har selv hatt Passat med samme motor og det er kjekk bil, selv om jeg hadde tiptronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2008 Ja det er det jeg tror også at det er den 2.8 motoren men ganske spenstig passat for er alt utstyr på den samt 4 motion også med manuel kasse i tilleg er det en sedan utgave! Det er jo litt spesielt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2008 Kan også nevne at det er samme motor som satt i Audi A4, A6 og A8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2008 Jeg har også hatt en slik bil passat 2.8 V6 30v Syncro sedan med alt utstyr. Det var en veldig bra bil. Savner bilen litt da. men den brukte bra med bensin på en kald vinterdag Artig med en sedan for det er det ikke så mange av i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 15, 2013 Har 2,8 bensinmotoren i min 01 passat med triptronic kassa. Noen som har forslag til litt trimming? (som ikke koster mer enn sjorta) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...