HJELP!!! Står i Porsgrunn 27 mil hjemmefra med bil som koker :(

Anbefalte innlegg

Noen her som har peil på hva dette kan være??? fant ingen feilkoder med vag-com. kommer en "klunkelyd" fra termostathuset når jeg klemmer på vannslangene som går ut ifra radiatoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du på tempmåleren at den blir varm eller bare spruter vannet ? Har vært borti at lokkene på ekspansjonstanken kødder. Sjekk evt vifter, vannmengde og sirkulasjon.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifta starter ikke. vannet sirkulerer, men slangen på undersiden av radiatoren er kaldt. men over er glovarm. temperatur måleren sto på max.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifta starter ikke. vannet sirkulerer, men slangen på undersiden av radiatoren er kaldt. men over er glovarm. temperatur måleren sto på max.

mener å ha lest at det kan være vannpumpa som er gåen da. Men sjekk sikring til viften, den burde ha startet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rart om det er vannpumpa så lenge det er sirkulasjon vel? og vifta starter vel ikke før vannet i radiatoren blir varmt?? føleren sitter jo der så

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som en termostat som er låst i stengt stilling.

Jan brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare og borre et lite hull i tarmostaten typisk 4-5 mm så ser du om det bedrer seg, kan du ikke borre bare ta ut hele termostaten og koker den ikke da vei du det er den. Ikke så lurt og kjøre uten da motoren blir helt kald så derfor jeg foreslår og borre hull om du ikke får tak i en ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motoren holder vell mellom 50-70 grader uten termostat? Hadde det vert meg hadde jeg tatt ut tesmostat å skaffet en ny til mandag :) eller i morgen for den saks skuld :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være her til søndag, så får prøve det imorra :) stå opp tidlig, så jeg rekker å kjøpe en ny hvis det hjelper å ta ut termostaten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.