skifte o-ring på dyse mk2 16v

Anbefalte innlegg

eg, har en golf mk2 16v så skal eg skifte o-ringene på dysene, er det noen som har et råd om hvordan eg kan skifte dem, de store er så harde at eg er nesten redd for at de skal ryke når eg trer dem på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å smette innpå.. de er ganske stramme.. men jeg har aldri fått til å ødelegge noen ;)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å presse på, men om man bruker litt f.eks. olje glir de lettere på. IKKE bruk silikonspray eller noe med silikon om bilen er utstyrt med lambdasonde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å presse på, men om man bruker litt f.eks. olje glir de lettere på. IKKE bruk silikonspray eller noe med silikon om bilen er utstyrt med lambdasonde.

Ser du har fått svar over her, så tillater meg å spørre om dette her da det var ny info for meg.

Hvorfor?

Tåler ikke sonden silikon/oppbrent silikon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, stemmer, lambdasonder tåler ikke i det hele tatt silikon. Jeg vet ikke helt hvorfor, men sånn er det, og det er ytterst lite som skal til før funksjonen blir sterkt redusert eller helt borte.. Skal også ytterst lite til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.