Anbefalte innlegg

montert RS2 lykter, men når man setter på fjernlys slukker nærlys

Noen som vet hva man skal gjøre for at man beholder nærlys på når fjernlys er på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

montert RS2 lykter, men når man setter på fjernlys slukker nærlys

Noen som vet hva man skal gjøre for at man beholder nærlys på når fjernlys er på?

Ikke vanskelig å fikse det, men det blir best lys hvis nærlysa slukker. Ingen vits i kraftig lys rett foran bilen når man kjører i 80. De blender deg bare så du ikke ser det som er viktig, nemlig det som er lengre fram der fjernlysa lyser ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å koble det sånn..

RS2kobling91s2.jpg

RS2kobling91s2_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vanskelig å fikse det, men det blir best lys hvis nærlysa slukker. Ingen vits i kraftig lys rett foran bilen når man kjører i 80. De blender deg bare så du ikke ser det som er viktig, nemlig det som er lengre fram der fjernlysa lyser ;)

Jeg har vært på eu nå og fikk feil på fjernlyset mitt pga nærlys slokner på fjernlys, så det er nok greiest å koble det om ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å koble det sånn..

RS2kobling91s2.jpg

RS2kobling91s2_2.jpg

En kjapp liten sak til denne. På min 93 80 sedan er ikke den gule og brune ledningen som du har satt på punkt 7, så der er det bare å flytte den gule fra punkt 7 til punkt 8.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært på eu nå og fikk feil på fjernlyset mitt pga nærlys slokner på fjernlys, så det er nok greiest å koble det om ;)

Be om å få se den paragrafen som sier at nærlys skal lyse når fjernlys settes på ;) Tipper de må lete litt : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Be om å få se den paragrafen som sier at nærlys skal lyse når fjernlys settes på ;) Tipper de må lete litt : smil :

Hehe.. Er en liten mulighet for at de må lete litt da ja, men jeg har tenkt å sette xenon-kit i lampene og hvis det slokker når jeg tenner fjernlyset vil det jo ta en evighet før jeg har lys igjen når jeg blender ned. Før eller senere måtte jeg ha gjort det uansett så kunne liksågodt gjøre det nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett på et rele.. jeg gjore nettopp det samme på min A4 når jeg kopla på facelift lamper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet åssen du gjør på B3 da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro det er akkurat samme operasjonen på B3 som på B4 og C4 med tanke på flytting av ledning i kontakten, siden disse nummerne er DIN-standard. 56 betyr Hovedlys generelt (før veksle-bryter mellom nær/fjern), 56a er fjernlys, 56b er nærlys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningene på plass 7 og 8 skal bytte plass. Er den ene plassen tom er det bare å flytte den som er der på den andre plassen. Det skal da være den gule som flyttes fra 7 til 8. Det bildet som ligger her er jo på sett og vis fra en b3.. 91 s2 er bygd på coupen din.

sett på et rele.. jeg gjore nettopp det samme på min A4 når jeg kopla på facelift lamper

Å sette på et rele når det er en mulighet til å fikse det med lysbryteren er nesten å be om problemer. Jeg hater å sette inn releér fordi du aner ikke når de får det for seg å ikke fungere. Flere problemkilder får man også, kontaktpunkter som irrer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningene på plass 7 og 8 skal bytte plass. Er den ene plassen tom er det bare å flytte den som er der på den andre plassen. Det skal da være den gule som flyttes fra 7 til 8. Det bildet som ligger her er jo på sett og vis fra en b3.. 91 s2 er bygd på coupen din.

Har B3 men med RS2 lys og B4 front

Har ikke den pluggen på min, regner med denne er på lysbryteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har B3 men med RS2 lys og B4 front

Har ikke den pluggen på min, regner med denne er på lysbryteren?

Etter det jeg kan se i akte er det akkurat samme delenummer på pluggen på min 93 B4 og din 89 B3, så den skal sitte bakpå lysbryteren. Er litt pirk å få den av. Jeg skrudde av kappa over rattstammen og tok ut instrumenthuset. Da skal du få lirka av kontakta bakpå lysbryteren og kan få den ut igjennom hullet til instrumenthuset så du får litt bedre koblingsrom. Når du åpner kontakta løsner egentlig alle ledningene, så er en fordel å ikke nappe for mye i den da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg driver og monterer linselykter nå, så dette skal gjøres..

Jeg ønsker også automatiske kjørelys er det en like enkel fiks på det?

(ja jeg vet det er en gammel tråd...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.