Turbotrykks problemer 99 Audi A6 1,8Tq begynner og bli lei her nå...

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg og bli lei her.

Kjøpte en 99 A6 ferdig chippet i våres. Selgeren viste ikke hvor den hadde blitt chippet da det ble gjort før han kjøpte bilen...

 

Bilen går i nødmodus både nå og da og det er ikke så kult når man er i en forbikjøring og mister kreftene...

 

Det ser ut til at kreftene forsvinner når man drar på, ved pen kjøring merker man ikke noe som helst til problemet...

 

Følgende feilmeldinger leses ut i vag-com:

 

17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded P1555 - 35-10 - - - Intermittent

 

Og innimellom kommer denne:

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

 

Jeg har prøvd og bytte følgende:

 

-Div vacuum slanger

-N75

-Lmm

-Resirk ventil

 

Noen som har en ide om hva som er feil her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du trykktestet? Hva slags trykk går den med nå, hvis du ikke har ladetrykksmåler så få satt på det. Greit å vite trykket når feil oppstår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følgende feilmeldinger leses ut i vag-com:

 

17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded P1555 - 35-10 - - - Intermittent

 

Og innimellom kommer denne:

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

 

 

 

Noen som har en ide om hva som er feil her?

 

Heisan! Jeg fikk akkurat samme feilmeldinger når jeg hadde hull i en slange på trykksiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17963/P1555 - Boost Pressure Control: Upper Limit Exceeded

Possible Symptoms

 

* Reduced power output

* Limp mode

 

Possible Causes

 

* Boost Pressure too High

* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

* Charger Pressure Control defective

o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

 

Possible Solutions

 

* Check Hoses/Pipes to/between Components

* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

o Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

Possible Symptoms

 

* Reduced power output

* Limp mode

 

Possible Causes

 

* Boost Pressure too Low

* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking

* Charger Pressure Control defective

o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

 

Possible Solutions

 

* Check Hoses/Pipes to/between Components

* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

o Check / Clean mechanism for variable nozzles

 

Ta en trykktest. Det er nesten garantert et hull i en slange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg trykkteste da :)

 

Hvor høyt trykk kan jeg teste med?

2 bar?

 

Ellers noen tips om trykktesting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg trykktestet og fant en lekasje som jeg fikset...

Men problemet er der enda...

 

Jeg snakket med en på ES-tuning og han sa at det kunne være to ting; intern WG på turbo eller programvare feil.

 

Jeg har en følelse av at det ikke er programvare feil da problemet kan komme og gå under en kjøretur uten at jeg stopper motoren... (hadde det vært programvaren måtte jeg vel slettet feilmeldingen for at den skulle gå bra igjenn?)

 

Og om jeg stopper og starter motoren, så har det ingen ting og si...

Men om jeg går inn med vag-com og sletter feilmeldingene så går den bra igjenn til feilen plutselig kommer tilbake...

Det kan ta fra sekunder til uker før den er der igjenn.

 

Jeg fant løs actuator eller hva det heter til intern WG på turboen i tyskland, er det sansynelig at det er denne som henger seg opp innimellom?

 

Er det noen som har et tips til hva jeg bør gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da ser det ut til at feilen er funnet...

Bensinpumpa røk her om dagen, og etter at ny pumpe er montert har det ikke vært problemer...

Kan se ut til at den forrige slet med og levere nok bensin i perioder...

 

Så nå krysser jeg fingrene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.