Haster! Trenger tips for montering dynamo-reim

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nå fått byttet dynamo på bilen, Passat 3BG, og driver nå å prøver å få på reima. Har da løsnet denne "stramme-demperen" som sitter underst, slik at jeg kunne få av reima. Men sliter nå å få denne demperen på plass igjen! Se bildet.

Noen som har gjort dette? Uansett hvor mye jeg løfter i det hjulet demperen sitter på, for jeg den ikke på plass.

Takker for svar hvis noen skjønner hva jeg mener.

DSC02098.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke denne motoren, så ,med forbehold:

Fjæren skal presses sammen, kan være ganske hard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du løsnet demperen på multireimstrammeren??

skru den fast, før du monterer reima. Så åpner du huven/panseret. Lokaliser multireimstrammeren. Bruk en 19? nøkkel mener jeg for å kunne slakke på den automatiske strammeenheten. Er en hake i i enheten som du kan bruke nøkkelen på, så monterer du reima for så å frigjøre strammeren igjen.

Ser jeg rett? du har tatt bilde fra under motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du løsnet demperen på multireimstrammeren??

skru den fast, før du monterer reima. Så åpner du huven/panseret. Lokaliser multireimstrammeren. Bruk en 19? nøkkel mener jeg for å kunne slakke på den automatiske strammeenheten. Er en hake i i enheten som du kan bruke nøkkelen på, så monterer du reima for så å frigjøre strammeren igjen.

Ser jeg rett? du har tatt bilde fra under motor?

Nei det kan du spørre om.. Den ble demontert i hu og hast en sen kveld her for å få tak i ny, så gikk vel litt fort i svingene :P Leste på en tråd her at en måtte huke av autostrammern så ble jo det gjort.

Men ting er i orden nå etter mye om og men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.