#1 Skrevet September 20, 2008 Jeg lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg. Jeg har en Audi A4 1,9TDI quatro på 110 Hk som er chippet til ca. 150 hk. Det som er problemet er at turboen kutter under belastning. Har lest på forumet at det kan vere ladetrykks ventilen eller luftmassemåleren som kan vere problemet, har sjekket luftmassemåleren og den fungerer, har byttet ladetrykks ventilen og den fungerer. Har også hørt at det kan vere at turboen er sotet ned, men har nå overhalt turboen og reguleringen på turboen fungerer nå greit. Det virker som at når bilen går i nødkjøring så mister den sammtidlig vakumen for det er ikke vakum på slangene til styringen av turboen når den kutter. Vet da ikke om den skal miste vakumen når den går i nødkjøring eller om den mister vakumen og dermed går i nødkjøring. Håper noen kan komme med nyttige tips som forhåpentligvis er til hjelp. begynner å bli veldig frustrert over at ingenting funker: hjelp : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2008 Regner med at reguleringa på turboen du snakker om er sjølve reguleringa innvendig i turboen. Hadde lenge samme problem og skifta det meste av dei ting du nevner. Viste seg til slutt at det var vakumklokka på utsiden av turboen som var defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2008 Hvordan fant du ut at det var den som var defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2008 Tok av slangen på N75 som går ned til den og prøvde å suge i den. Skal klare å suge litt og då skal arma på den dra seg inn. Men om du ikkje får vakum så lekker den og dermed defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2008 Hiver meg på denne jeg også for har akkurat samme problemet og byttet di tingene jeg også... men mi vacumklokke er iorden for den er sjekket... men har fortsatt problemet:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2008 Da er problemet kanskje fikset igjen, bien fungerer nå som normalt. det jeg gjorde var å bytte alle vackum slangene på styringen til turboen så nå funker alt som det skal igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2008 problemmet var ikke ordnet lel.. den kutta når jeg var ute og kjørte en tur i sted hjelp..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2008 kunne ikke sakt det bedre.. har og byttet slangene og hver gang jeg har styrt med det der så har bilen gått bra første prøvetur men så har den kuttet etter det ijenn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2008 problemmet var ikke ordnet lel.. den kutta når jeg var ute og kjørte en tur i sted hjelp..... Sjekka du om du fekk vakum frå slange ned til vakumklokke? Merka forresten også at en retur ventil (den kvite og svarte) var åpen begge veier med meg då eg var plaga med det, men gjorde ingenting med den og fungerer fint med meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2008 det har jeg faktisk ikke sjekket enda... det må jeg sjekke i morgen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 10, 2008 :glad:Da håper jeg at jeg har fått fikset problemet. Målte her om dagen om jeg hadde vakum og fant ut at det var bare så vit det var vakum på turbo styringa. Hadde også en audi a6 inne til service på jobben med samme motor som meg. Som jeg fikk lov til å måle vakumen på og den viste mye mer vakum endet jeg hadde på min. Så da vart det bestillt ny vakumpumpe. så nå fungerer bilen som normalt igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 7, 2008 (endret) bilen funker fremdeles fint ? For har ganske likt problem på min, men syns også at turboen plystrer mye på tongang og når jeg rører pittelitt på gassen... Har byttet N75 og en defekt vakumslange, men har nok gjerne noen flere vakumslanger jeg skulle ha gått over og muligens byttet. Så det var ikke noe galt med vakumklokka på turboen ? var det denne du byttet ? ASP=4578664[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=2000[O]amp;Klasse=01"]http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=12542&ASP=4578664&Type=Audi&Model=A4&Year=2000&Back=WA_Katalog[P]ASP=4578664[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=2000[O]amp;Klasse=01 hadde du forresten og slik at bilen kunne dø helt ut om du ga for mye gass med en gang du hadde startet bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...