godkjenne rs2 bremser på s2?

Anbefalte innlegg

Skal bygge om til Rs2 bremser foran på min S2 coupé..

Kalliptere er small reds (304mm)

Bruker A8 314mm skiver

Hvordan er det å godkjenne dette på S2? Er det håpløst?

Evt hva slags papirer trenger jeg for å kunne dokumentere en slik ombygning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har gjort dette, eller vet om det er mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet Roger Løfald med flere har fått godkjent det på sin bil. Forstod det slik at biltilsynet slo bare opp i en bok der dimensjonene på bremser stod, skjekket dette og godkjente det. Dette kan selvfølgelig variere fra tilsyn til tilsyn, men det er iallefall gjort. Ser for meg at feks ETKA vil kunne brukes til dokumentasjon, der du kan vise til at feks fjærbein er likt på S2 og RS2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke om godkjenning, men litt nyskjærrig på om det er ren bolt on med skiver, slanger, brakett og brembo small red? uten noen modifikasjon av skiver eller braketter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs2 skiver har annen boltsirkel, så de passer ikke rett på.. jeg bruker skriver fra a8 (314mm).. disse kan dreies ned til 304 mm.. det jeg gjør er at jeg bygger ut rs2 braketten med en 10mm foring, dermed får jeg plass til 10mm mer skive.. om slanger passer vet jeg ikke enda..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvis det er en måte å få denne ombyggingen i vognkortet er jeg veldig interessert i det.. så slipper jeg å få problemer senere ved eu-kontroll / teknisk kontroll..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg gjør er at jeg bygger ut rs2 braketten med en 10mm foring

Der har du nok første problem med godkjenningen vil jeg tro..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer vell ann på hvor nøye de titter.. kanskje ikke så lett å oppdage.. i værstefall får jeg dreie ned skivene til riktig mål.. har sendt mail til typegodkjenning på møller via jobben.. men vet ikke om de er så behjelpelige på slike ting :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk svar fra møller.. de hadde vist ikke noe papirer på dette?! hva har andre brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs2 skiver har annen boltsirkel, så de passer ikke rett på.. jeg bruker skriver fra a8 (314mm).. disse kan dreies ned til 304 mm.. det jeg gjør er at jeg bygger ut rs2 braketten med en 10mm foring, dermed får jeg plass til 10mm mer skive.. om slanger passer vet jeg ikke enda..

Trenger bare en 5mm foring da radius bare er 5mm større på en 314mm skive ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.