#1 Skrevet September 21, 2008 Hei har ett par spørsmål. Hvor mye er orginaltrykket på golf 1gti pumpa? og vil bilen gå vis pumpa av en eller annen grunn ikke oppnår det trykket den skal? Har en golf stående utfor meg som ikke vil gå, har prøvdt å bytte mengdefordeler uten resultat . bilen starter og går ca2-3sec så stopper den igjen virker ut som den kun starter på kaldstartdysa, for når eg tar av kontakten så starter ikke bilen ?? trenger tips, alle tips er gode tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2008 Hei har ett par spørsmål. Hvor mye er orginaltrykket på golf 1gti pumpa?og vil bilen gå vis pumpa av en eller annen grunn ikke oppnår det trykket den skal? Har en golf stående utfor meg som ikke vil gå, har prøvdt å bytte mengdefordeler uten resultat . bilen starter og går ca2-3sec så stopper den igjen virker ut som den kun starter på kaldstartdysa, for når eg tar av kontakten så starter ikke bilen ?? trenger tips, alle tips er gode tips 5 bar, og det må den tilnærmet lik holde for at dysene skal levere riktig sprøytebilde etc. du får den nok til å gå med noe lavere trykk, men ikke skikkelig... om pumpa evt viser seg å være synderen får man ny på tema til 550,- spenn(bruk fra volvo eller saab - de har samme k-jet system) kontra ny bosch-pumpe til det femdobbelte...kan det tenkes at grums i tanken har lagt seg i filteret så det kommer for lite suppe gjennom? sjekk om pluggene er tørre...er de ikke tørre kommer det suppe frem ihvertfall.. eliminasjonsmetoden leder frem til slutt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2008 5 bar, og det må den tilnærmet lik holde for at dysene skal levere riktig sprøytebilde etc. du får den nok til å gå med noe lavere trykk, men ikke skikkelig... om pumpa evt viser seg å være synderen får man ny på tema til 550,- spenn(bruk fra volvo eller saab - de har samme k-jet system) kontra ny bosch-pumpe til det femdobbelte...kan det tenkes at grums i tanken har lagt seg i filteret så det kommer for lite suppe gjennom? sjekk om pluggene er tørre...er de ikke tørre kommer det suppe frem ihvertfall.. eliminasjonsmetoden leder frem til slutt! Takker Thomas pluggene er tørre så det kommer ikke bensin fram til dysene har tatt av dysene for å se om det kom men ingenting. filteret og mengdefordeleren er byttet så det bør være greit i grunn bensinen kommer til mengdefordeleren ,men virker ut som det ikke er trykk nok til å presse det fram gjennom dysene: klø : den dingsen som står bak pumpa er det og ett filter? kan denne være tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2008 Takker Thomas pluggene er tørre så det kommer ikke bensin fram til dysene har tatt av dysene for å se om det kom men ingenting. filteret og mengdefordeleren er byttet så det bør være greit i grunn bensinen kommer til mengdefordeleren ,men virker ut som det ikke er trykk nok til å presse det fram gjennom dysene: klø : den dingsen som står bak pumpa er det og ett filter? kan denne være tett? den etter pumpa er vel akkumulatoren - denne kan man prøve å by-passe for å sjekke at ikke er tett jeg har fjernet den på mine gti'er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2008 Har du forsøkt å dytte opp spjeldet inni mengdefordeleren med pumpa igang for å se om det kommer bensin fra dysene da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 21, 2008 Har du forsøkt å dytte opp spjeldet inni mengdefordeleren med pumpa igang for å se om det kommer bensin fra dysene da? Nei har ikke det, men det skal eg jammen prøve takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 21, 2008 kansje greit å få med Problemet dukka opp når bilen ble kjørt bensintørr den gikk fint før det. Er bensin på nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2008 Takker for hjelpa Gutter:tilber: da går bilen som den skal var bare å løfte litt i spjeldet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2008 Eller gjorde den det: flau : den gikk fint på tomgang 5 minutt ,men når eg skal prøve å kjøre med den så finst det ikke kraft den vil kveles når eg trår på gasspedalen høres ut som en plenklipper. merkeligt den virket fin å tjapp i 5min: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 21, 2008 Eller gjorde den det: flau : den gikk fint på tomgang 5 minutt ,men når eg skal prøve å kjøre med den så finst det ikke kraft den vil kveles når eg trår på gasspedalen høres ut som en plenklipper. merkeligt den virket fin å tjapp i 5min: klø : Jeg hadde trøbbel med min 16v i sommer. Gikk ok på tomgang, men døde/gikk dårlig når den ble belastet. Mistenker at smuss/rusk i bensinsystemet var synderen, men kan ikke bekrefte dette da jeg like godt byttet alt som hadde med bensin å gjøre.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 21, 2008 eg hadde samme problem. den ga trykk men ikkje nokk trykk. kobla ut eine puma og fant ut at trykkpumpa som er plasert på utsida av tanken var gåen, den lagde litt lyder og ga ujevnt trykk. hadde samme symptomer som deg, eg fekk kun trykk på kaldstart dysa og når den gjekk så gjekk den litt på tomgang og stoppa. så eg tipper pumpa på utsida av tanken er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 22, 2008 kansje greit å få med Problemet dukka opp når bilen ble kjørt bensintørr den gikk fint før det. Er bensin på nå Problemet når en kjører den "tom" så kan man få grums og drit fra bunnen av tanken som tetter filteret... er jo ikke direkte ukjent med dritt i tanken på disse pga rust i f.eks påfyllingsrør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...