#1 Skrevet September 22, 2008 Heisann Trenger man noen sært verktøy for å bytte hjullager foran på en 00/01 A6 quattro? Presse eller noe sånt? Hvis noen vet, er det like lett evt vanskelig bak på samme bilen? På A4 non quattro'n jeg hadde lå lageret inni skiven bak, er det samme opplegget her? Takk for svar:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2008 Lageret foran og bak er like, og du må ha presse for å få dem ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2008 Okei, då så. Du har vel ikke noen nett side disse kan bestilles ifra til en rimelig penge? Gjerne fra utlandet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 22, 2008 Joda, http://www.autohausaz.com. Det er det billigste jeg har funnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 22, 2008 Takker, har spurt om dette før her, men kan du bekrefte evt avkrefte at jeg skal bruke hjullager kittet til 2,7T? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 22, 2008 Jeg vet ikke, men ville tro det. 2,8 og 2,7 har like lager, og ville tro 2,5tdi også har det. Noen med familiealbumet tilgjengelig kan kanskje slå opp. Forøvrig sa jeg litt feil istad, det er forskjellig størrelse på lagrene foran og bak, men systemmessig er de like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2008 Jeg vet ikke, men ville tro det. 2,8 og 2,7 har like lager, og ville tro 2,5tdi også har det. Noen med familiealbumet tilgjengelig kan kanskje slå opp. Forøvrig sa jeg litt feil istad, det er forskjellig størrelse på lagrene foran og bak, men systemmessig er de like. Okei, den e god:) Takk for hjelpen: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 26, 2012 Bringer denne oppigjen jeg. Holder på og ska skifte hjul lager fremme nå. Kommet så langt at alt er løsnet og det er bare og dra ut lageret. Men hva skal jeg gjør med spindelen: klø : den skal vell draes ut slik at jeg kan presse lageret ut? Kjekt og sjekke inne her før jeg drar istykker noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 26, 2012 http://www.audiworld.com/tech/wheel47.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 26, 2012 Siden jeg ikke hadde slik fancy spesialverktøy nå så tok jeg bare og skrudde noen gamle bolter igjennom og dyttet den av. fikset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 27, 2012 tips til de som ikke har presse. ta det gamle lageret, skjær et spor tvers i mellom på ytterdelen, da blir den fleksibel. bruk denne utenpå den andre, da har du noe og slå på og slipper dor etc til og få inn det nye lageret. og du får det helt inn en del lettere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 28, 2012 Biltema har også et knallbra sett for å bytte disse PÅ bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 28, 2012 Biltema har også et knallbra sett for å bytte disse PÅ bilen.. Ser biltema har forskjellige sett for hjul-lager. Hvilket sett mener du? http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Verktoysett-for-forhjulslager-191319/ http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Hjullagerverktoy-191502/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 28, 2012 det øverste har funket fjell for meg hvertfall, skiftet et hjullager i går på under ei time i garasjen, ikke gæli det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg har også det øverste, fungerer utmerket, det holdt for meg til mine biler, men om du har råd til de 1100 kr ekstra kan du jo kjøpe det nederste settet da du har mange flere skåler og mothold å jobbe med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 28, 2012 Øverste funket knall for meg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 28, 2012 Takker, da ser jeg ingen grunn til å bruke 2000,-, når 900,- gjør samme jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 28, 2012 Jepp, tenkte mest på det øverste! Delene funker i en presse også, hvis du uansett har ute beinet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 28, 2012 Det som er fordel med dette settet er at du slipper og ta ut beinet. løsne de to opphengskulene og vipp ut drivknuten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...