#1 Skrevet September 22, 2008 Har en a4 b5 1,8tq som lekker veldig mye olje nå, har parkert bilen for øyeblikket for å få fikset på problemet. har lagt meg under bilen for å se litt på situasjonen , er veldig mye oljesøl rundt ved oljefilter og i det området der. har sikkert mistet 1,5 -2 liter olje. er det noen som kan ha en formening om hva problemet kan være!?sånn at jeg slipper å handle i blinde:).filteret sitter godt fast. eneste jeg har sjekket..foreløpig..da jeg for tiden må ligge ute i gården å skru: mad : . mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2008 100% Sikker på at det er pakningen mellom oljefilterbraketten og oljekjøleren (den det sitter 2 stk vannslanger inn på) koster snaue 30-50kr på Møller, lett og fikse, løsne filterer ta det av. Skru av den 27mm mutteren som sitter der, da løsner kjøleren, trekk den av og skift pakningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2008 takker for behjelpelig svar,da stikker jeg bort på møller i morgen og skaffer ny pakning og håper det er feilen! mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2008 Glemte å føye til at det også kan være en oljetrykksbryter som lekker, men har mest trua på pakningen som jeg sa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2008 Glemte å føye til at det også kan være en oljetrykksbryter som lekker, men har mest trua på pakningen som jeg sa. da har jeg byttet den pakningen , og filter i samme slengen , selv om det ble gjort for 20km siden:o , men det lekker like j....da kan det jo være den trykkbryteren som du sier..virker som det renner olje fra den oljekjøleren eller hva det skal forestille: haha : kan den være tett eller gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 23, 2008 pluss at den tikker nå , men det kan vel ha noe med lekkasjen å gjøre håper jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 23, 2008 noen som har innspill;) tar imot med takk...blir liksom litt lammet uten bil!!kan ikke være store feilen dette!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2008 HJELP!! hehe...tenkte jeg skulle få skrudd litt i dag igjen..men hadde vært fordel å vite hva jeg evt. skulle byttet.,som sagt lekker det enda , og det kan virke som det kommer fra olje kjøleren. hadde kanskje vært greit å byttet alle deler mellom filter og blokka? det er snakk om den originale kjøleren her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2008 da har jeg byttet oljetrykksbryteren i dag. og ikke mer lekkasje!! heldigvis!!tikking forsvant også, med mer riktig oljetrykk;)hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...