Anbefalte innlegg

Har en a4 b5 1,8tq som lekker veldig mye olje nå, har parkert bilen for øyeblikket for å få fikset på problemet. har lagt meg under bilen for å se litt på situasjonen , er veldig mye oljesøl rundt ved oljefilter og i det området der. har sikkert mistet 1,5 -2 liter olje. er det noen som kan ha en formening om hva problemet kan være!?sånn at jeg slipper å handle i blinde:).filteret sitter godt fast. eneste jeg har sjekket..foreløpig..da jeg for tiden må ligge ute i gården å skru: mad : .

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% Sikker på at det er pakningen mellom oljefilterbraketten og oljekjøleren (den det sitter 2 stk vannslanger inn på) koster snaue 30-50kr på Møller, lett og fikse, løsne filterer ta det av.

Skru av den 27mm mutteren som sitter der, da løsner kjøleren, trekk den av og skift pakningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for behjelpelig svar,da stikker jeg bort på møller i morgen og skaffer ny pakning :) og håper det er feilen!

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å føye til at det også kan være en oljetrykksbryter som lekker, men har mest trua på pakningen som jeg sa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å føye til at det også kan være en oljetrykksbryter som lekker, men har mest trua på pakningen som jeg sa.

da har jeg byttet den pakningen , og filter i samme slengen , selv om det ble gjort for 20km siden:o , men det lekker like j....da kan det jo være den trykkbryteren som du sier..virker som det renner olje fra den oljekjøleren eller hva det skal forestille: haha : kan den være tett eller gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluss at den tikker nå , men det kan vel ha noe med lekkasjen å gjøre håper jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har innspill;) tar imot med takk...blir liksom litt lammet uten bil!!kan ikke være store feilen dette!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HJELP!!:) hehe...tenkte jeg skulle få skrudd litt i dag igjen..men hadde vært fordel å vite hva jeg evt. skulle byttet.,som sagt lekker det enda , og det kan virke som det kommer fra olje kjøleren. hadde kanskje vært greit å byttet alle deler mellom filter og blokka? det er snakk om den originale kjøleren her ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg byttet oljetrykksbryteren i dag. og ikke mer lekkasje!!:) heldigvis!!tikking forsvant også, med mer riktig oljetrykk;)hehe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.