#1 Skrevet September 22, 2008 Hei ! Speedometeret på min Audi A4 B5 96-modell fungerer ikke når bilen er kald, men vet ikke om det har noe med det å gjøre. Etter 10-15minutten Kommer nåla gradvis hoppende oppover til rett porisjon. Noen med tips her ? Mvh, Erlend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2009 Bumper denne. Har samme problem på min A4. Kjørte til jobb i dag etter at bilen har stått i hele vinter, og det tok et par mil før speedometeret begynte å røre på seg, og deretter var det litt av og på. Kan det være en sensor et sted som tuller, eller er det instrumentet? Har lest av feilkoder, og det er ingen lagrede koder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2009 Min hadde også stått lenge før jeg kjøpte den. Der kom det litt og litt, og til slutt fungerte alt som normalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2009 Må min var det dårlig kontakt på speedometerføleren på girkassa! Ligger over venstre drivknute tror jeg. Er ofte litt irr inni kontakta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2009 Tok opp kontakta og renset den og sprayet med kontaktspray, men samme problemet som før. Fikk også en feilkode nå, med implausible signal fra sensoren, så da tipper jeg den har tatt kvelden. Får bestille en ny og bytte, og håpe det gjør susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2009 Da har jeg bytte speedometerføler. Kostet 300 kr på Albjerk, og tok 5 min å bytte. Nå funker speedometeret upåklagelig igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...