ettermontert xenon og is på lykter?

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring ang det? Halogen lampene blir jo så varme at alt smelter av. Hvorda blir det når man setter i xenon da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stoppet ca hver time forrige vinter, for å fjerne snø og slaps som satt på lyktene.

Jeg mener lyset ellers er verdt det, for selv på halogenlykter kan det feste seg is og dritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe til det. Nå er det vel litt vær messige forskjelder på Molde og Oslo som jeg og Mikkel. Så vil påstå at her nede så er ikke det problemet eksisterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt problemer med her i Trøndelag heller.

Har kjørt Trondheim - Røros og Trondheim - Sundsvall på vinter uten at det la seg snø på lyktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis en polerer lykteglasset med noe alà Rain-X så vil vel snø og slaps ha vanskeligere for å feste seg på lyktene, ivertfall min erfaring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakker nå om "værste fall" scenario da.. Dvs store, bløte snøflak. De smeltet ikke på lyktene til min 00 A6.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smeltet ikke på lyktene på min A6 heller, med orginal xenon nærlys og ettermontert xenon fjernlys. Ganske irriterende egentlig, å måtte stoppe jevnlig for å rense lyktene for snø.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemer med dette på Allroaden i "ekstrem-vær". Så situasjonen er reell nok.

 

Originale Xenon nærlys + Xenon-kit i fjernlys. Det var allikevel verdt det pga det bedre lyset i 99% av antall kjørte km og holdt man større av stand til forankjørende biler ble problemet mindre. I "høy" hastighet (80+ ) var det heller ikke det helt store problemet da det meste blåste av før det fikk satt seg.

 

Får jo av en del med lyktespylerne, men når det var skikkelig kaldt ble det bare værre av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.