#1 Skrevet September 22, 2008 Heisann. Noen her som kan anbefale meg en knallgod motorolje til plussen min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2008 Den du skifter ofte, og heller rimeligere og ofte enn sjeldnere og dyrere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2008 Heller billig olje som du bytter ofte enn dyrere ojle du har på over flere år? Nytt filter samtidig;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 22, 2008 Heller billig olje som du bytter ofte enn dyrere ojle du har på over flere år? Nytt filter samtidig;) Bytter olje hver 5000 km. Har ikke kvaliteten på oljen så mye å si da kanskje?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 22, 2008 Agip 5W40. "billig" og bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 22, 2008 Agip 5W40. "billig" og bra.. Takk for svar! Hvor får jeg kjøpt denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2008 Takk for svar! Hvor får jeg kjøpt denne? Her for eksempel: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=79163&highlight=agip Eller så selger de jo Mobil 1 til en grei pris på Smart Club:) A.J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 23, 2008 Jeg kjøper Agip olje av KRB. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 23, 2008 Hva mente du egentlig med dette ? He,he! Tror det ble en bommert der - fjernet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 23, 2008 Takker for svar. Da kan denne tråden slettes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 23, 2008 OK, da går det an å legge inn flere tips, det er jo ikke alltid man har tid eller lyst til å legge inn en lang avhandling første gang. Det viktigste er nok at den er helsyntetisk og at den har rett viskositet. Hvis den skiftes ofte nok slik du gjør, rekker ikke oljen å brytes ned nok til at man har glede av den lille kvalitetsforskjellen det eventuelt er mellom ulike oljer. Det viser seg jo også at en del leverandører leverer samme olje som går under flere merkenavn. Det har feks gått rykte om at både Felleskjøpet og Biltema sine syntetiske har vært Statoil Lazerway. Jeg bruker derfor syntetisk Biltema 5W-50 eller tilsvarende helsyntetisk olje fra Felleskjøpet på alt jeg har av biler uansett motortype. Det er forøvrig interessant å merke seg at det er mer friksjon i mineralsk olje. Etter motoroverhaling bruker jeg gjerne mineralsk olje til innkjøring, både pga pris (skal skiftes etter kort stund) og fordi motor innkjøres fortere. Første runde kjører jeg 10-15 mil med, neste runde 100 mil før jeg skifter til syntetisk. Ved overgang fra mineralsk til syntetisk faller oljetemperaturen..... Så går man etter pris så er det helt klart bedre å kjøpe en helsyntetisk Felleskjøpet enn en delsyntetisk Castrol til samme prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...